jonge snakheads te koop


M

mooneyglow

Guest
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een bak van 500 liter. Hier wil ik graag jonge snakeheads in houden. Het liefste 1 of 2 verschillende soorten dwerg snakeheads. Ik zou deze zo jong mogelijk willen.. Heeft iemand toevallig een kweek of weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen? Ik heb een keer een paarse snakehead gezien weet iemand toevallig welk soort dit zou kunnen zijn?

Groetjes Jasmijn
 
Hallo,

Wat heeft u verder voor bijvissen in uw bak zitten?
Waarschijnlijk bedoelt u de Channa gachua 'Krabi' of 'Bengal Blue'.
 
Hippocampus zei:
Hallo,
Waarschijnlijk bedoelt u de Channa gachua 'Krabi' of 'Bengal Blue'.

Het is de Channa limbata " Krabi " en hij is niet echt geschikt om langdurig als koppel samen gehouden te worden. De Channa gachua " Bengal Blue " is een echte dwerg onder de dwergen met een lengte van circa 12 cm. De enige soort die ik kan bedenken die aan de beschrijving voldoet is de Ch. otientalis, maar er zijn daar een paar varianten van. De kottawa forest variant heeft inderdaad een paarse tint over zich en kan een lengte van circa 20 cm bereiken. Maar let wel op, het is wel een tropische variant die dus ook wat warmer gehouden moet worden ! De Ch. pulchra is paars-blauw met oranje stippen , maar bereikt een groote van van ruim 30 cm.

Met vriendelijke groet,
Armin
 
ypoc zei:
Dus je zoekt ze?

Ruinemans heeft ze of kan er aan geraken.

Voor zover ik weet verkoopt Ruinemans niet aan particulieren?
Of je zou het via een aquariumhandel moeten regelen.
 
zelf heb ik de Channa pulchra een erg leuke snakehead die niet heel groot wordt (+/-25cm) en eenvoudig te kweken is.

via marktplaats heb ik een groep van 5 jonge dieren gekocht (�40,-) en hier is een kweekkoppel uit ontstaan.

deze hebben veel jongen gehad en hier heb ik vrijwel niets voor hoeven doen!
ik heb de overige 3 volwassenen weg gehaald bij het koppel en na een korte tijd hebben ze eieren gelegd en de jongen hebben ze zelf goed verzorgd.

helaas heb ik geen dieren meer over die ik je kan aanbieden, maar als je goed zoekt kom je vast wel wat tegen online!
succes er mee!

Gr. Niels
 

Terug
Bovenaan