jonge Colisa lalia eigen kweek


Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,361
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
Hallo allemaal,

Het is nog een beetje voorbarig, maar ik zou graag willen weten voor hoeveel je een colisa lalia jonkie kan aanbieden voor een winkel en voor hoeveel via Marktplaats of dit forum.

Ze zijn van gezonde ouders(1 en 1,5 jaar oud zonder enige vorm ziekte)
Kleurslag weet ik nog niet want de vader is een rode variant en de moeder weet ik niet welke variant..

Nog een vraag, hoe groot moeten de visjes zijn wil je ze kunnen aanbieden?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Oei, dat valt tegen.
En via marktplaats? Omdat ze bij de winkel voor 4-7 euro(wildkleur-kleurvarianten) worden verkocht? Of zal dat ook maar 1.5 euro zijn?
 
Toch vreemd, want ik geloof dat hobbykwekers over het algemeen betere kwaliteit leveren.
 
Dat is waar. Ik heb toch maar 5 jonkies. Ik geef ze liever weg aan een goed tehuis en een berichtje hoe ze het later doen dan er veel voor te krijgen.
 
Let hier wel bij op dat je niet met broers en zussen gaat kweke, dat is niet echt goed voor de genetische vari�teit.

Veel succes nog met het verkopen :)
 
De jongen zijn zeer wisselend van grote. Maar wat ik nu denk heb ik 3 man en 2 vrouwen. Man zowel wildkleur als rode variant. Het duurt niet lang of ze mogen weg, maar voor de meeste forumers zal dit lastig zijn aangezien ik in noord-groningen woon(5km ten zuiden van het wad)...
 
Prachtige omgeving, totdat je moet fietsen en altijd de wind tegen je hebt staan... :p
 
Kikkervis zei:
Oei, dat valt tegen.
En via marktplaats? Omdat ze bij de winkel voor 4-7 euro(wildkleur-kleurvarianten) worden verkocht? Of zal dat ook maar 1.5 euro zijn?
Inkoop kost een lalia ongeveer �1.25 en dan heeft een winkel ook nog bepaalde garanties van een groothandel en dat hebben ze bij een Hobbykweker niet.

Daarnaast als een winkel jou moet betalen zal dat zwart moeten. Daarom ruilen winkels liever tegen een plantje of een potje voer. Want dat kunnen ze afschrijven. ;)

colisa lalia zei:
Let hier wel bij op dat je niet met broers en zussen gaat kweken, dat is niet echt goed voor de genetische vari�teit.

Veel succes nog met het verkopen :)
Deze vissen leven in niet al te grote poelen en plassen in de natuur. En de vissen daarin zijn allemaal aan elkaar verwant al tientallen en soms honderden jaren lang. ;) Inteelt is bij veel soorten helemaal niet zo'n probleem.
 

Terug
Bovenaan