John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


Geweldig!
 
Volgende week ga ik naar een beurs in Berlijn. De jaarlijkse bijeenkomst van de Deutsche Killifish Gemeinschaft.
Ik ga samen met een bekende ichtyoloog uit New York. Eerst gaat ie bij mij wat vissen bekijken en een kanotocht door Varkensland maken (Natuur bekijken!), daarna vertrekken we naar Berlijn. Hij gaat daar een lezing houden over de ontwikkeling van Microvisjes. Ik heb een een reeks visjes gekweekt van 1 dag tot 3 maanden oud en geprepareerd. Deze zijn voor dat onderzoek gebruikt.
Er komt over een paar maanden een artikel in het blad Amazonas waarin ik heb meegewerkt, het gaat over het geslacht Lacustricola.
In september ga ik een lezing geven in Duitsland en later dit jaar bij de Nederlandse killifish vereniging KFN.
In oktober ga ik ook nog naar een beurs in Portugal😁

Drukke hobby hebben we...

Groetjes John.
Leuk om te lezen hoe je ermee bezig bent John en deze bijdrage levert aan de hobby:thumbs:
 
Volgende week ga ik naar een beurs in Berlijn. De jaarlijkse bijeenkomst van de Deutsche Killifish Gemeinschaft.
Ik ga samen met een bekende ichtyoloog uit New York. Eerst gaat ie bij mij wat vissen bekijken en een kanotocht door Varkensland maken (Natuur bekijken!), daarna vertrekken we naar Berlijn. Hij gaat daar een lezing houden over de ontwikkeling van Microvisjes. Ik heb een een reeks visjes gekweekt van 1 dag tot 3 maanden oud en geprepareerd. Deze zijn voor dat onderzoek gebruikt.
Er komt over een paar maanden een artikel in het blad Amazonas waarin ik heb meegewerkt, het gaat over het geslacht Lacustricola.
In september ga ik een lezing geven in Duitsland en later dit jaar bij de Nederlandse killifish vereniging KFN.
In oktober ga ik ook nog naar een beurs in Portugal😁

Drukke hobby hebben we...

Groetjes John.
Goed bezig zeg!
 
De beurs in Duitsland is weer voorbij, ik ben derde geworden bij de lichtogen en heb bij de fotowedstrijd van de drie categorieën 2 eerste, een tweede en een derde prijs gewonnen.
Al met al een top weekend. Gelukkig mijzelf kunnen beheersen en geen nieuwe vissen meegenomen.
FB_IMG_1715961465587.jpg


Een derde prijs bij de fotowedstrijd.

IMG_20240319_182515_129.jpg


Een eerste prijs!



Groetjes John.
 
Gefeliciteerd met deze resultaten John.
 
Top resultaten John 👍.
 
Dat is leuk dat je mooie foto’s zo worden gewaardeerd.
 
P6030373.JPG

Er komt zowaar een hoeveel klein beetje kleur! Rhexipanchax lamberti.

Groetjes John.
 
Mooi visje John en hoeveel soorten heb je wel niet in totaal?
 
Prachtige foto's en mooi topic.
 
Mooi visje John en hoeveel soorten heb je wel niet in totaal?
Ik heb ook door de jaren heen een heleboel soorten weggedaan.

Momenteel heb ik:
3 soorten Congopanchax
4 soorten Plataplochilus
2 soorten Procatopus
3 soorten Poropanchax
2 soorten Hylopanchax
Rhexipanchax
Nanocharax spec.

Valt mee dus🤣
Veel soorten zijn nagekweekt en verder verspreid binnen de hobby.

Vooral de drie soorten Congopanchax, Hylopanchax paucisquamatus en Plataplochilus mayombe Yellow gaan niet weg. Deze soorten zijn zeer zeldzaam (in de hobby) en lastig te houden.

M.v.g. John.
 
Ja dat valt inderdaad mee John en je hebt altijd je eigen favoriete soort wel natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan