JMB probeem


hjanssen

Well-known member
Lid geworden
17 juli 2009
Berichten
53
Ik heb gisteren een ledbalk(chiklids) en controller van JMB gehaald , maar de connector op de balk past niet ,
er zitten van die grote pennen in , terwijl die op de andere kleine pennen zitten .
ook de bijgeleverde adapter kabels passen niet ,
Het lijkt wel of deze voor een andere controller is
Klopt dat?
 
Ja ,
blijkt dat er 2 versies zijn 1 met grote connector en 1 met kleine connector ,
vanmiddag gebeld .
Zou direct een verloop plug opsturen ,perfecte service van Romberg
Henk
 
Hoi ,
Verloopplug ontvangen , helaas werkte deze niet,
Na telefonisch overleg was het vermoeden dat de voeding te licht was.
Na onderzoek blijkt dat deze idd te licht was heb voor weinig een vervanger gekregen .
en het werkt!!!

ik heb intussen een klein programmaatje gemaakt , met om 10.30 uur zonopkomst (100%) en om 22.00 uur ondergang (20 minuten beide)
Ik heb een community wit/rood en een ciclids 12000 kelvin wit/blauw.

kan ik nu ook na zon ondergang een soort maanstand maken tussen 22.00 uur en 24.00 uur?

ik vind de kleuren perfect vergeleken met mijn t5 buizen.
 
hjanssen zei:
Hoi ,
Verloopplug ontvangen , helaas werkte deze niet,
Na telefonisch overleg was het vermoeden dat de voeding te licht was.
Na onderzoek blijkt dat deze idd te licht was heb voor weinig een vervanger gekregen .
en het werkt!!!

ik heb intussen een klein programmaatje gemaakt , met om 10.30 uur zonopkomst (100%) en om 22.00 uur ondergang (20 minuten beide)
Ik heb een community wit/rood en een ciclids 12000 kelvin wit/blauw.

kan ik nu ook na zon ondergang een soort maanstand maken tussen 22.00 uur en 24.00 uur?

ik vind de kleuren perfect vergeleken met mijn t5 buizen.

Wij hebben ook JMB balken. Als je een blauwe ledbalk hebt zou je een maanstand kunnen maken. Bij een wit/blauwe ledbalk kan dat, met de JMB computer, niet. De leds kunnen niet apart aangestuurd worden. Trouwens, er kunnen ook maar twee balken aangesloten worden op een JMB computer.

Groet,
Ben.
 
Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat je de jmb led balken beter niet op 100% kan zetten.
 
Cowboynl zei:
Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat je de jmb led balken beter niet op 100% kan zetten.

JMB heeft de balken zelf al op 75% begrenst waardoor je ze rustig op 100% kan laten draaien
 
tuinkabouter zei:
Cowboynl zei:
Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat je de jmb led balken beter niet op 100% kan zetten.

JMB heeft de balken zelf al op 75% begrenst waardoor je ze rustig op 100% kan laten draaien

Wij hebben ze, die JMB Balken. Of ze begrenst zijn weet ik niet. JMB geeft dat zelf niet aan.


Groet,
Ben.
 
Ik heb ze nu een kleine 4 dagen draaien , vind de kleuren mooier dan gewone t5 balken.
maar dat is kwestie van smaak denk ik ,
wel vind ik dat in de bovenste laag het water witter is dan in het onderste gedeelte , ik heb ze nu op 80%.
gr Henk
 
Ik heb ze nu een kleine 4 dagen draaien , vind de kleuren mooier dan gewone t5 balken.
maar dat is kwestie van smaak denk ik ,
wel vind ik dat in de bovenste laag het water witter is dan in het onderste gedeelte , ik heb ze nu op 80%.
gr Henk
 
dat is mooi dat het er goed uit ziet.

wat ik van de begrenzing weet is trouwens voor de 3W versie, die laten ze maar op 2,5W draaien omdat ze anders te warm worden.
1W zou in dat verhaal niet begrenst zijn, maar ik neem toch aan dat je ze niet kan "overdriven" 100%=100% je kan met een 12v stripje geen 110% in stoppen
 
hjanssen zei:
Ik heb ze nu een kleine 4 dagen draaien , vind de kleuren mooier dan gewone t5 balken.
maar dat is kwestie van smaak denk ik ,
wel vind ik dat in de bovenste laag het water witter is dan in het onderste gedeelte , ik heb ze nu op 80%.
gr Henk

Wat bedoel je met de bovenste laag water is witter dan in het onderste gedeelte? Wij hebben de 1 watt versies, de bak is mooi gelijkmatig belicht. 3 90 cm., 27 watt balken hangen er boven onze Rio 180. Een rood/wit achter, 1 blauw/wit v��r en een witte balk in het midden.


Groet,
Ben.
 
ik gebruik ook 2 jmb led balken rood/wit en blauw/wit de verlichting is 2 keer 21 watt 70 cm op een rekord 800. in totaal 12.000K licht (opbrengst 2 keer zo hoog als tl's) en branden voluit zonder controller met tijdklok digitale.

En heb 2 witte balken warm en koud wit 5050 leds als extra verlichting ook zons ondergang en opkomst boots ik hiermee na.

in het begin had ik geen goede voedings adapter die was maar 3 ampere erna heb ik een gevonden van oude led verlichting van 6 ampere op dit werkt beter verlichting is even fel als met die van 3 ampere maar hoor nu ook geen rare piepjes ergens meer wat ik toen wel lichtjes had.

(adapter werd niet warm maar altijd 1 tot meerder ampere's dan je nodig hebt gebruiken)

als je een laptop voeding pakt en je pakt de Y splitterkabel moet het werken, met de jmb controller moet je vermelden je de nieuwe versie van de jmb leds hebt krijg je speciaale connectors weet ik toevallig voor op de jmb voeding.

In combinatie met tc 420 controller met nog 3 keer rgb 2 bij de verlichting op aqaurium en 1 achter de kast gemonteerd en 2 kleine witte warm en koude leds in de kast zeer mooi effecten is prima verlichting. Brand hieral maanden volop geen hinder ervan tot nu toe is een open aquarium geen lichtkap dus erop.De led profielen koelen snel af goede behuzing maak hem schoon met tandenborstel is beter dan moeilijke doekjes.groetjes bjorn
 
Met betrekking tot je vraag of je kan dimmen naar "maanstand".

Je kan om 22:00 je verlichting laten dimmen van 100% naar 2% ongeveer, dit kan je dan laten
branden van 22:00 tot 24:00. Dan doe je om 24:00 dimmen van 2% naar helemaal uit. Is uiteraard geen "blauwe" maanstand, maar een hele flauwe verlichting waardoor je nog net ietsje ziet in de bak.

Maak hier zelf ook gebruik van, zeker als ik eieren/jongen heb, en dan laat ik het zo gewoon de hele nacht branden. Kan hier nog geen negatieve gevolgen aan koppelen.
 
Hierbij een "beeld" van 2% verlichting

587934sschot_0_82_img_20160309_000826.jpg
 

Terug
Bovenaan