JMB ledbalk bij Tl lamp dichte kap


F

fish-lover

Guest
beste,

Even een kort vraagje die los staat van mijn ander topic over verlichting.

Zijn hier mensen die ervaring of meningen hebben over 2x tl lamp van 18W uitbreiden met een led balk van JMB. inverband met warmte? Zorgen jullie voor extra ventilatie in de kap. Of blijft je kap Gwn dicht en kunnen de led balken daar tegen? Er zit wel een 5 centimeter tussen tl en JMB led.

Alvast bedankt voor je hulp
 
Als elektricien zijnde zou ik dit zoveel mogelijk proberen te vermijden, inderdaad IVm met de warmte, inderdaad dan ventileren lijkt me, omdat anders de diodes sneller zullen doorbranden.
 
Led balken van JMB, trouwens alle led soorten, voeren de warmte aan de bovenkant af. Daar zou ik in elk geval rekening mee houden. Een TL geeft warmte af waar je rekening zou moeten houden. Led hebben een hekel aan warmte! Waarom maar je geen ventilator in je kap. Daarvoor kun je mooi een fan uit een computer gebruiken. Die dingen liggen vaak bij kringloop winkels voor een habbekrats. Daarmee is je probleem te verhelpen. Maar een net roostertje aan de bovenkant in je kap doet ook al wonderen. Het gaat erom dat de warmte niet in je kap blijft hangen.
 

Terug
Bovenaan