Jeppo's West-Afrika


Jeppo

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2005
Berichten
2,215
Hoi allen,

Onlangs een bakje vrijgemaakt voor een stukje West-Afrika in huis.

Er zitten drie verschillende Anubias en een Crinum calamistratum in. Er komt nog een Bolbitis heudelotii in, samen met een drijfplant uit Afrika, Aeschynomene fluitans.

Qua vissen zitten er 8 of 9 Neolebias ansorgii, 6 Microctenopoma ansorgii, 2 Corydoras pygmaeus (lukte me niet om ze uit te vangen) en 1 Poropanchax normani (overblijfsel van een school van 15 - de rest opgegeten door de Microctenopoma..) in.

Foto's zeggen meer:

20180510_212814.jpg


20180510_214310.jpg


20180510_214319(0).jpg


20180510_214529.jpg


20180510_214654.jpg


20180510_214444.jpg
 
Mooie foto's.
Fijn om te zien dat er weer een Afrika bak op het forum bij is.
Wat denk jij, stelletje ctenopoma?
Je zou deze bak ook de Ansorgii bak kunnen noemen. Mooie inrchting trouwens.

Groetjes John.
 
Dankjewel!

Ik zie nog geen koppelvorming bij de Microctenopoma, John. Ze zijn volgens mij ook nog niet helemaal volwassen. Groeien nu overigens wel lekker door. Je ziet nu ook qua bouw en grootte verschil bij man en vrouw. Ik heb twee mannen, drie vrouwen en een twijfelgevalletje, maar ik denk een man.

Bij de Neolebias zie ik wel veel geshow en schijngevechten. Die mannen kleuren dan zo mooi donker. Prachtige visjes.
 
Vind de micro al jaren prachtige vissen, jammer dat ze echt niet passen bij mijn kleine vissen. Hoe zie je het geslachtsonderscheid eigenlijk?
Tja, die Neolebias zijn inderdaad prachtige vissen, ze worden onderschat door de hobby.

Groetjes John.
 
Vind de micro al jaren prachtige vissen, jammer dat ze echt niet passen bij mijn kleine vissen. Hoe zie je het geslachtsonderscheid eigenlijk?
Tja, die Neolebias zijn inderdaad prachtige vissen, ze worden onderschat door de hobby.

Groetjes John.

Eigenlijk zoals bij zo'n beetje alle vissoorten. Het mannetje is iets groter, gekleurder en heeft verlengde vinstralen.

Ik zou ze zeker niet bij jouw vissen zetten. Duur levend voer!

En ja, jammer dat Neolebias niet meer gehouden wordt. Aan de andere kant ook prima, ik vind het wel leuk dat beetje onbekende.

Welk formaat heeft deze bak eigenlijk?

Het is een Rio 125. Een 80 cm bakje dus. :)
 
Das inderdaad eens een keer iets anders dan meest Zuid Amerikaans.:thumbs:
 

Terug
Bovenaan