JBL Solar Control problemen!


Erik1974

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2014
Berichten
346
Locatie
Bilthoven
Zijn er hier mensen in het bezit van een JBL Solar Control? Mijn controller doet al 1,5 niet wat het moet doen. Na 1,5 jaar met JBL in een support ticket te hebben gezeten wordt nu mijn ticket gesloten zonder te zeggen of en wanneer mijn probleem wordt opgelost. Ik had van JBL veel meer verwacht en al helemaal van zo'n duur product.

Het probleem is dat in de handmatige instellingen het licht niet aan wil blijven na 21:30. Ik zit nu dus s'avonds met een donker aquarium. Met geen enkele mogelijkheid is dit aan te krijgen.

Kunnen mensen die in het bezit zijn van deze controller eens testen of het licht na 21:30 uit gaat ongeacht welke instellingen je gebruikt? Het maakt niet uit wat ik doe, alle tijden na 21:30 worden genegeerd. Ik ben toch heel benieuwd of dit alleen bij mij gebeurt of dat dit echt een fout in de app is.
 
Zelf heb ik zo'n apparaat niet. Misschien is het goed om aan te geven hoe je e.e.a. precies geprogrammeerd hebt? Dat maakt misschien eventuele oplossingen gemakkelijker te vinden.
 
Het maakt eigenlijk niets uit hoe je programmeerd, ik heb al van alles uitgeprobeerd. Het zou juist wel goed zijn als men niet mijn instellingen uitprobeert maar kijkt of het uberhaupt mogelijk is om na 21:30 nog het licht aan te krijgen via de handmatige instellingen.
 
Kun je niet de klok gewoon 2 uur achter laten lopen?
 
Jammer maar helaas, de klok loopt synchroon met de telefoon en die staat natuurlijk altijd goed. Maar wel goed bedacht, was nog niet in me opgekomen.
 
Heb je al een hard reset geprobeert? Alles terug naar fabrieks instellingen?
 
Oh zeker, ik ben al 1,5 jaar bezig met JBL, maar ze willen er blijkbaar geen moeite meer in stoppen. Vandaar dat ik eens wil zien of het ook op andere controllers voorkomt.
 
firmware geupgrade? (lees dat je dan ook weer op fabrieksinstellingen uitkomt).
 
Echt alles al gedaan. De firmware update kan je ook maar 1 keer doen, er is geen weg terug, was dat maar zo, de issues die ik met de 1e app versie had waren minder erg. Zoals gezegd al 1,5 jaar met JBL bex3, dus alle suggesties zijn al gedaan. Ik wil echt alleen weten of anderen dit kunnen reproduceren.
 
Het maakt eigenlijk niets uit hoe je programmeerd, ik heb al van alles uitgeprobeerd. Het zou juist wel goed zijn als men niet mijn instellingen uitprobeert maar kijkt of het uberhaupt mogelijk is om na 21:30 nog het licht aan te krijgen via de handmatige instellingen.
Wij hebben niet jouw licht systeem. Dat is nu net de grond waarom ik vroeg, zie mijn eerdere post, om je huidige, kennelijk niet werkende, programmering wilden laten zien.
Het is bijvoorbeeld onmogelijk in jouw systeem om een eindtijd te hebben die buiten de geprogrammeerde verlichtingsduur ligt. (d.w.z. ingestelde startduur + 10 uur.) Maar omdat je dit bijvoorbeeld niet geeft wordt het moeilijk je te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar het maakt niet uit. Mijn licht gaat om 13:30 aan, dan is de zonsopgang tot 14:30. Dan wil ik dat het tussen 21:00 en 22:00 uit gaat. Dat gaat dus niet omdat het niet mogelijk is om na 21:30 het licht aan te houden. Als ik een stop tijd voor 21:30 programmeer dan werkt het wel.
 
Ik kreeg de controle totaal niet aan de mijn lampen reageerde nergens op geen gekniper of wat dan ook dus heb hem terug ge bracht naar de winkel en ik heb ze nu maar al 1 jaar op de afstandbediening g wat ik jammer vind en kan je er geen andere controle tussen zetten daar ben ik naar op zoek
 
JBL heeft de fout gevonden, nu is het wachten op een update op de app, dan zou het moeten werken. Ik heb er heel veel berichten over moeten sturen naar ze en op het laatst heb ik ze stap voor stap moeten vertellen wat ze moeten doen. En daar bedoel ik niet mij mijn probleem uitleggen maar daadwerkelijk moeten vertellen dat ze lamp en controller mee naar huis moeten nemen om te testen. Beetje triest allemaal dat ze daar zelf niet op kunnen komen. Maar ondertussen ben ik al weer wat weken verder en heb nog niks van ze gehoord.
 
Beste Erik,

Ik ben nieuw op het forum gekomen omdat ik opzoek ben naar een oplossing voor exact het zelfde probleem als wat jij hebt. Heb jij nog wat vernomen van hun?

Hoor het graag
 
Volgens JBL zou het opgelost moeten zijn. Ze hebben de fout kunnen vinden, echter staat er geen update in de appstore en op mijn laatste bericht wordt niet gereageerd. Wat je eens zou kunnen proberen is de controller terug zetten naar fabrieksinstellingen, de app cache leegmaken, de app verwijderen en dan opnieuw installeren en instellen. Ik hoor dan graag wat je resultaat is.

Voor mij in ieder geval nooit meer JBL, het interesseert ze werkelijk helemaal niets of hun product fouten vertoont. Ze komen pas in actie als ik ze zelf voorkauw wat ze moeten doen. Erg slecht.
 
Dat heb ik ook al eerder gedaan maar bleef zelfde resultaat . Ga dat nog een keer allemaal proberen . Als het niet gelukt is ga ik ze een mail sturen .

Als ik verder kom laat ik het horen !

Gelukkig ben ik niet de enige . Heb jij de solar 2 app ook draaien ?

Er is nl ook een eerdere versie .

Laatste update is 5 maanden terug . Echter staat onze bugfix er niet bij.

Groet igor
 
Ik heb idd ook de laatste versie draaien. 662907 is mijn ticket nummer. Je kan daar naartoe verwijzen, dan heb je wat meer houvast en misschien helpt het mij ook.
 
Als eerste gedaan wat jij had als tip. Alles eraf en gereset etc. Gisteravond voor het eerst de verlichting langer aangekregen dan half 10.
Blijft wel vreemd dat ik het al meerdere keren zo gedaan had en toch de boel om half 10 uit ging.
Heb ook in het handmatige programma maanlicht toegevoegd echter was dat niet te zien. Ik denk dat dat te maken heeft omdat de echte maan nu ook maar
3 procent is. Ik ga het de aankomende dagen even aankijken en je op de hoogte brengen.

succes en wie weet lukt het bij jouw ook.

Ik hou je nog even op de hoogte

Groet Igor
 
Ok, dat is goed nieuws, dat ga ik dan ook nog maar eens doen. Ik laat het weten wat mijn resultaat is.
 
Nou, bij mij werkt het nog steeds niet. Jij hebt denk ik ook de Solar effect in je aquarium? Het probleem wat ik heb zou wel eens alleen kunnen voorkomen als je enkel de Solar natur hebt.
 
Dat zou idd wel eens kunnen ik heb die namelijk net een week geleden aangeschaft. Zonder de effect had ik het zeker en met de nieuwe effect niet geprobeerd omdat ik ervan uit ging
dat het er dan ook gewoon was. Dat is wel balen zeg.
 
Ik had al eerder een probleem met alleen de natur. Vandaar dat ik denk (eigenlijk wel zeker weet) dat het alleen voorkomt met een enkele lamp.
 
Dan maar de effect aanschaffen, Ik heb hem nog op de kop getikt voor de oude prijs en ben er wel blij mee.
 
Noouuu, dat is nogal tegen mijn principes. JBL gaf als oplossing al eens dat ik de effect 'mocht' kopen voor de helft van de prijs. Dat is geen oplossing in mijn ogen. Daarbij als ik de effect had willen hebben dan had ik hem wel direct aangeschaft. Dus daar heb ik ze voor bedankt. Ze vroegen het ook niet eens of ik dat wel wilde. Ze kwamen er gewoon mee aan en vroegen dan alleen waar ze het naartoe konden sturen. En dat ik dan maar even 90 euro uit kon geven om hun fout te omzeilen. Dat gaat er bij mij niet in. Ze moeten gewoon die app goed programmeren.

En aangezien ze de fout hebben gevonden moeten ze het ook op kunnen lossen. Ik blijf strijden :p

Maar fijn dat het bij jou nu wel werkt.
 
zal ik jbl ook nog even mailen dat ik jouw ticket probleem ook heb ?:cool:
 
Zou je kunnen doen. Ook al heb je het technisch gezien niet meer. Maar wie weet helpt het.
 
dat klopt idd heb ook beide lampen geregistreerd op mijn naam en email........ Dus zal lastig worden.
 
Eindelijk een update vanuit JBL. Het is nu dus na bijna een jaar nadat JBL heeft gemeld het probleem te hebben gevonden eindelijk mogelijk om na 21:30 het licht aan te houden. Zware onvoldoende voor de softwaresupport van JBL, ze geven gewoon de schuld aan de app ontwikellaar zonder er zelf achteraan te willen gaan of de klant een mogelijkheid te geven dit zelf te doen.
 

Terug
Bovenaan