JBL protemp e300 in Scaper’s Tank 35L


G

Goofy82

Guest
Goede morgen,

Ik ben gestopt met mijn 200l aquarium. Nu ben ik aan het kijken voor een nano aquarium met wat garnaaltjes en kleine visjes. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk gebruiken van het grote aquarium. Dus vroeg mij af of het mogelijk is om de JBL protemp e300 op een 35l bakje te plaatsen.In de Specs staat dat de minimale temp. 20°c is.

M.v.g Robert
 
Niemand die dit weet ?
Ik wil alleen weten of het niet te warm wordt voor zo'n klein aquarium. Ik denk persoonlijk dat ie dan heel weinig aanslaat. En dan ook voor korte duur.
Ik wil dat alleen even bevestigd hebben.

M.v.g Robert
 
Er zal zonder meer een thermostaat in zitten welke bij de bereikte temperatuur afslaat en bij de minimaal ingestelde aanslaat, maar het aanslaan zal bepalend zijn tussen de omgevingstemperatuur en de gewenste warmte.
 
Ja klopt er zit een thermostaat in.
Er staat bij de specificaties dat de min. temp. 20°c is. Dus als je hem op 25°c zet en de huiskamer temp. Is 21°c dan moet ie gewoon aanslaan lijkt mij. Ik vraag dit omdat ik zie dat er voor zulke bakjes een verwarming wordt gebruikt van rondt de 50w
 
Het idee is over het algemeen dat een en ander "beter" werkt als een en ander op elkaar afgestemd is.
Kan zijn dat 300 watt een beetje overkill is , (te weinig stroming door het element) en het element gaat "stuiteren" : aan uit aan uit aan uit ....
Een goed element zou er tegen moeten kunnen en enkel sneller slijten... een minder goed element zal eerder van het padje gaan...
Even opletten met een temp meter , of je geen overshoot krijgt.... dwz dat als je element uit gaat er niet zoveel restwarmte in het element over is dat je bak nog door stijgt... denk dat t wel los loopt...
 
je zit denk ik ook met de hoogte van de verwarming : de verwarming die ik in de 80 liter bak gebruik is te hoog voor de 50 liter bak die ik heb staan.
 

Terug
Bovenaan