JBL Proflora Bio160 werkt niet. Ander(niet JBL) recept gebruiken?


G

Guess-Wh0oo

Guest
Hoi allen!

Sinds een tijd gebruik ik in mijn aquarium(95-100liter) de JBL Proflora BIO160. Set bestaat uit de onderdelen die te zien zijn op de afbeelding
JBL_Bio160_02.jpg


Helaas werkt het mengsel van JBL niet heel super. Ene keer wel andere keer niet. Aangezien dit een vrij prijzig goedje is dacht ik erover om zelf een brouwsel te maken om in de fles te stoppen. Dit naar aanleiding van veel recepten gezien te hebben bij zelfgemaakte kits voor CO2.(water, suiker + gist)

Het weerhoudt mij er alleen nog van omdat ik niet weet of dit goed in combinatie te doen is met deze jbl set(wil deze set hier graag wel voor gebruiken). En ik weet niet wat nou het juiste recept voor deze set zou zijn.
In de fles past ongeveer 800ml en normaal zou je met het goedje van JBL 4 weken kunnen doen. Als iemand een recept heeft voor 2-4 weken vervangen zou dat voor mij ook prima te doen zijn.

Graag hoor ik jullie adviezen!
 
Hallo,

Ongeveer 200 g suiker op 800 ml lauw water, goed schudden totdat suiker opgelost is. (Reken op 250 g suiker per liter)
thee lepeltje pokon en ongeveer 3 g gist. Goed schudden, dan wachten totdat het bio co2 geeft. Dit duurt ongeveer 3 uur, dat is afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Dit recept duurt ongeveer 1,5 week
De JBL Proflora heb ik ook gebruikt maar na verloop van tijd begon die van mij te lekken en deed die het niet meer,de oorzaak was de ring die wat uitgerekt was.
Het ligt nu ongebruikt in de kelder.
Ik gebruik nu 2 petflessen, dit gaat bij mij goed.
De slang die ik gebruik is ongeveer 5 mm dik en het gaatje in de dop boor ik met een (ongeveer) 3mm boor, hoef je ook niet te rommelen met silliconekit.
Op het forum staan voldoende voorbeelden van hoe een bio co2 set gemaakt kan worden, of gewoon googelen
succes
 
Albert.K zei:
Hallo,

Ongeveer 200 g suiker op 800 ml lauw water, goed schudden totdat suiker opgelost is. (Reken op 250 g suiker per liter)
thee lepeltje pokon en ongeveer 3 g gist. Goed schudden, dan wachten totdat het bio co2 geeft. Dit duurt ongeveer 3 uur, dat is afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Dit recept duurt ongeveer 1,5 week
De JBL Proflora heb ik ook gebruikt maar na verloop van tijd begon die van mij te lekken en deed die het niet meer,de oorzaak was de ring die wat uitgerekt was.
Het ligt nu ongebruikt in de kelder.
Ik gebruik nu 2 petflessen, dit gaat bij mij goed.
De slang die ik gebruik is ongeveer 5 mm dik en het gaatje in de dop boor ik met een (ongeveer) 3mm boor, hoef je ook niet te rommelen met silliconekit.
Op het forum staan voldoende voorbeelden van hoe een bio co2 set gemaakt kan worden, of gewoon googelen
succes

Bedankt voor je antwoord!
Ga het van de week eens proberen!
 
Bedenk wel,dat Bio co2 nooit zoveel druk op bouwt ,om dat onderin de bak te krijgen.

Daarom doen de meeste een bakje boven in.

Echte uit de fles heeft dat wel.

En Boven ,bij ARTIKELEN, Techniek ,staat het ook, EN veel meer.
 
Bertus zei:
Bedenk wel,dat Bio co2 nooit zoveel druk op bouwt ,om dat onderin de bak te krijgen.

Daarom doen de meeste een bakje boven in.

Echte uit de fles heeft dat wel.

En Boven ,bij ARTIKELEN, Techniek ,staat het ook, EN veel meer.

Dankje voor je antwoord. Heb er nu ook gekeken en ga zodra ik tijd heb(denk toch pas na de feestdrukte) het uitproberen. Dankje voor de tip!
 

Terug
Bovenaan