Jbl pro flora bio 160


Vlinder135

Member
Lid geworden
15 december 2019
Berichten
11
Leeftijd
40
Hoi
Ik heb nu een pro flora bio 160 met taifun s in mijn bak hangen. Ik zie kleine belletjes naar boven komen in de taifun maar ik zie ze niet eruit komen? Is dit normaal?
Is het ook mogelijk om op dit systeem een taifun p te hangen?
Groetjes
 
Dat is nieuwigheid. Maar succes met het schoonmaken van dat takkeding straks... :D
 
Wat is een takkeding, de taifun s of de bioflora?
 
Ik schat dat ie doelt op de reactor? Stinkt.. maar dat wist je waarschijnlijk al. ;)
Zo'n taifun met steentje werkte bij mij prima (ook met diy bio-co2).. voor een jaar of wat, daarna niet meer.. kalkaanslag misschien.. dan is er meer druk nodig om de co2 er door heen te persen denk ik.
 
Ik bedoelde de taifun. Het doel van dat ding is om de belletjes op te lossen in het water. Als er haast niks zichtbaar uit komt werkt ie goed. Met schoonmaken doelde ik op de algen die er vaak in gaan groeien.
 
Ik heb ook met een taifun gewerkt en als die groot genoeg werkt dat prima en zal de co2 goed oplossen vaak. Nadeel is het schoonmaken want het zijn allemaal losse ringen zeg maar en ik vond wel dat er snel aanslag in kwam. Paar uur in soda leggen en hij was wel weer snel schoon verder.
 
Ik schat dat ie doelt op de reactor? Stinkt.. maar dat wist je waarschijnlijk al. ;)
Zo'n taifun met steentje werkte bij mij prima (ook met diy bio-co2).. voor een jaar of wat, daarna niet meer.. kalkaanslag misschien.. dan is er meer druk nodig om de co2 er door heen te persen denk ik.

Dan leg je dat steentje in de azijn of chloor, goed naspoelen en je kan weer een tijd verder!
 
Dan leg je dat steentje in de azijn of chloor, goed naspoelen en je kan weer een tijd verder!
Zou zomaar kunnen werken idd.. weet niet meer of ik dat probeerde, zelf stapte ik toen in ieder geval over op een omgekeerd bakje, daarmee is met bio-co2 (op de wat kleinere aquaria) de co2-opname iets beter te 'regelen'.
 

Terug
Bovenaan