JBL filter aansluiten


Goud

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2011
Berichten
825
Leeftijd
45
Ik heb een nieuw filter binnengekregen. Oude al een paar dagen stuk en vissen op de bodem. Uiteraard ververs ik maar had gehoopt het filter gister aan te kunnen sluiten. Heb de handleiding van a tot z gelezen en op youtube gekeken. Alles is aangesloten zoals het zou moeten. Op de start knop duwen een aantal malen en dan zou het water moeten gaan lopen. De slang blijft droog. Uren mee bezig geweest. Iemand tips.
 
Wellicht kan het helpen de filter grotendeels te vullen met kraanwater wat op ongeveer dezelfde temperatuur zit als je aquarium. Was bij mijn vorige filter de enige manier om het water goed af te kunnen hevelen en het filter te vullen en laten draaien... Ondanks dat alles goed aangesloten zat.
Je kon dan idd met die knop het filter helemaal vullen en draaiende krijgen
 
in en uitlaat niet verwisseld
anders uitstroombuis boven water houden en net zolang op de de knop in en uitdrukken tot er water uit de uitstroombuis komt
uitstroom onder water oppervlak brengen en pomp aanzetten

groet

jaap
 
Alles na gelopen weer. Kraantjes staan open. Slangen zitten op in en out zodat ze uitkomen invoer van water en uitvoer. Uitvoer zit boven water. Slang bij in blijft droog met dtukken op de knop.
 
Wellicht kan het helpen de filter grotendeels te vullen met kraanwater wat op ongeveer dezelfde temperatuur zit als je aquarium. Was bij mijn vorige filter de enige manier om het water goed af te kunnen hevelen en het filter te vullen en laten draaien... Ondanks dat alles goed aangesloten zat.
Je kon dan idd met die knop het filter helemaal vullen en draaiende krijgen

Heb hem ook gevuld op een gegeven moment maar helaas maakt geen verschil.
 
Aan de uitstroom net zo lang tot er water komt.
Hoeft het niet te drinken uiteraard.
 
je pomp wel water op filter moet zich wel kunnen vullen duurt een even
filter staat niet op gelijke hoogte van de bak

groet
jaap
 
Samzee prima oplossing hoor dat aanzuigen maar aangezien het een nieuw filter is beter kijken of het werkt zoals jbl het bedoelt heeft
anders terug brengen/sturen

groet
jaap
 
aan de ene kant snap ik dat jaap maar aan de andere kant heeft hij wel zo snel mogelijk een filter nodig.
je weet zelf ook wel hoe lang garantie gevallen kunnen duren met goh we sturen hem naar de fabriek bla bla als je pech hebt.

Oude al een paar dagen stuk en vissen op de bodem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
tja das een keuze die je maakt kunt altijd even in overleg treden met de winkel zou ik zeggen.
begrijp jouw standpunt ook hoor maar voor in de toekomst een filter op reserve hebben is mischien een aanrader.
staan er genoeg op marktplaat.

groet
jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Jullie hebben gelijk reserve was beter geweest voor mij. Knijp (en kneep) hem nu wel. Goede bacteriën foetsie. Dat wordt verversen en testen de komende tijd. Ben n tijdje terug opnieuw begonnen met koud water houden en 120 bak aangeschaft weer. Had mijn grote filters wegedaan weggedaan met mijn meterbak toen. Als dank voor de hulp zal ik binnenkort weer foto albums aanmaken van mijn bakken. Mijn Lido is nu leeg en binnenkort bestandje uitzoeken.
 
dat reserveverhaal komt meestal boven als het feit gebeurt is overkomt ons denk ik wel eens allemaal
mischien ter overvloede kijk nu het filter gelopen heeft even of de vulknop wel zijn werk doet
pomp even uitzetten en weer op de knop drukken loopt het water door dan prima zo niet afijn je begrijpt de bedoeling
ben benieuwd naar de foto´s en succes

groet
jaap
 
dat reserveverhaal komt meestal boven als het feit gebeurt is overkomt ons denk ik wel eens allemaal
mischien ter overvloede kijk nu het filter gelopen heeft even of de vulknop wel zijn werk doet
pomp even uitzetten en weer op de knop drukken loopt het water door dan prima zo niet afijn je begrijpt de bedoeling
ben benieuwd naar de foto´s en succes

groet
jaap
Ga ik van het weekend even doen aan en uit testen. Laat hem nu even draaien. Foto's komen als de bak weer helder is. Heb er Easy Life filtermedium in gedaan.
 
Start knop doet het nu. Heb hem uitgezet vandaag om binnenkant na te kijken. Het apparaat bromt en zoemt. Hoor het aan de andere kant van de kamer en boven de tv uit. Heb voor de zekerheid maar een 2e en hoop beter en vooral stiller filter aan geschaft. De Eheim Professional 4+ 600. Was even in de buidel tasten maar hoop dat die wel naar behoren werkt en jaren meegaat. Ga ik kijken of ik die JBL kan retourneren om te laten maken ofzo. Heb ik die als reserve als die Eheim beter lijkt te zijn.
 
Brommen en zoemen kan ook komen doordat er nog lucht in zit. Ik heb ook zo'n JBL filter en vaak moet je hem nog best wel wat zachtjes schudden, dan zie en hoor je de lucht ontsnappen en daarna is 'ie volkomen stil, althans bij mij.
 
Brommen en zoemen kan ook komen doordat er nog lucht in zit. Ik heb ook zo'n JBL filter en vaak moet je hem nog best wel wat zachtjes schudden, dan zie en hoor je de lucht ontsnappen en daarna is 'ie volkomen stil, althans bij mij.
Ben al aan het schudden geweest dat stond in de handleiding maar helaas.
 
welk type heb je goud de 1501 E maakt meer geluid als de 901 E
en verschilt ook per filter heb hier 2 x de 1500e staan een maakt een hoop herrie de ander is redelijk stil

groet
jaap
 
welk type heb je goud de 1501 E maakt meer geluid als de 901 E
en verschilt ook per filter heb hier 2 x de 1500e staan een maakt een hoop herrie de ander is redelijk stil

groet
jaap
De 1501 greenline. Staat aan vanaf vrijdagochtend en nog steeds herrie. Echt niet fraai in een woonkamer.
 
Wat voor geluid?

Gebrom of 'geratel'? Gebrom is het filter en zal je denk ik niet weg krijgen.
Geratel is als er nog lucht in zit. Maak evt. een video :).
 
Wat voor geluid?

Gebrom of 'geratel'? Gebrom is het filter en zal je denk ik niet weg krijgen.
Geratel is als er nog lucht in zit. Maak evt. een video :).
Brrrrrrrrrrrrrrr doet het.
 
Das wel heel vervelend... nog steeds niet opgelost dus?
Nee nog niet. Ga van het weekend de slangen op zijn kortst maken. Kunnen nog iets korter. En dan alles voor de laatste maal nalopen. En anders ga ik de Eiheim erop zetten.
 
Kantel de pomp zo, dat de slangen omhoog wijzen. leg er wat onder, dat hij blijft staan.
Hou er rekening mee, dat het water kan stinken. door stilstand.
Dan toch weer nazien.

Zou de slangen zo maken, dat je hem naar voren kunt halen.
Dus niet met een zak erin, die loopt vol met vuil.
 
Brrrrrrrrrrrrrrr doet het.

Heb je het motortje al een keer los gedraaid? Je kan als het goed is de kop er af halen, en dan aan de binnenzijde zit een motortje je kan schoon maken.

Soms lost dat ook problemen op.
 
Brrrrrrrrrrrrrrr doet het.
Hij heeft het koud!

;)

Nee, even serieus, een pomp, zeker als hij nieuw is, heeft tijd nodig om in te draaien. En dat kan soms best wat langer als een paar dagen duren. Zo heb ik een JBL 901 greenline die aanvankelijk ook meer lawaai maakte dan nu het geval is. Rotorasjes die moeten "inslijten" en dat soort zaken kunnen een rol spelen. Misschien toch nog even wat geduld hebben?
 
Dus echt brrrrr en niet een zoemzoem?

Misschien toch even kijken of je een video kunt maken zodat we het geluid kunnen horeb.
 
Rotorasjes die moeten "inslijten" en dat soort zaken kunnen een rol spelen. Misschien toch nog even wat geduld hebben?

Heb het idee dat er eerst bruine smurrie tussen moet groeien om het te smeren.
Laatst die van de quarantaine bak schoongemaakt en die maakte gelijk weer meer lawaai.
 
Dus echt brrrrr en niet een zoemzoem?

Misschien toch even kijken of je een video kunt maken zodat we het geluid kunnen horeb.

Ik denk dat hij zo gaat: BRrrrzzzzrrrooeemmrrrrrzzz :p.


Serieus: een video hebben we inderdaad meer aan. Heb niet echt een (goed) 'beeld' bij 'brrrrrr'.
 
Probeer een filmpje met het geluid te opladen bij media maar krijg: Security error occurred. Please press back, refresh the page, and try again.

20170226_184844.mp4
 

Terug
Bovenaan