JBL e901 lekt


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,934
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Hallo allemaal,

Mijn filter lekt nadat ik hem open heb gehad en weer dicht heb gedaan, iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb de hele kop al open gehad en de startknop los en weer vast gedaaid. Het stroomt er duidelijk uit aan de met roze aangegeven hoek.
1709576481110.png


Als iemand een handige tip heeft dan hoor ik 't graag:)

Niels
 
Rubber ingesmeerd met vaseline? Ik heb zelf ook 901 gehad, en dat wilde ook wel eens lekken na onderhoud. Kan zijn dat je mandjes niet helemaal goed in elkaar zitten waardoor 1 hoek wat te hoog/scheef kan zitten en dus lekkage veroorzaken kan.
 
Dank voor je reactie @Fozzy !
nee niet ingesmeerd, zou dat zoveel kunnen helpen? volgens mij zit er ergens een flinke kier of lek want als ik blaas dan loop het eruit alsof het een gieter is...
 
@Albert… hij werkt weer, onderste mandje zat er scheef in. Ontzettend bedankt!
Nu nog even met water testen maar als ik er in blaas lijkt het in ieder geval over haha
Ja, die ondingen moeten echt goed recht in elkaar vallen. Als je teveel moeite moet doen bij sluiten vd clips zit er iets niet goed.
 
Ik had dat laatst met de 1502 en vooral als ik hem iets kantelde. Ik zag niks aan de rubber maar heb een nieuwe gehaald en het was verholpen.
 
Wanneer ik het filter open om de sponzen te spoelen dan doe ik hetzelfde als de pondguru. Ik giet de pot leeg voordat ik de mandjes terugzet. Controle of de mandjes goed zijn geplaatst gaat dan beter.

Mandjes met siporax en lava split niet te vol helpt dan ook heel goed.
 
Thanks voor de tip André!

Het filter is de nacht goed doorgekomen dus opzich vertrouw ik het wel weer nu. Ik was altijd fan van dit model, er gaat ook lekker veel medium in, maar dit kwaaltje is toch wel erg onhandig...
 
Wanneer ik het filter open om de sponzen te spoelen dan doe ik hetzelfde als de pondguru. Ik giet de pot leeg voordat ik de mandjes terugzet. Controle of de mandjes goed zijn geplaatst gaat dan beter.

Mandjes met siporax en lava split niet te vol helpt dan ook heel goed.
Dat doe ik ook want dat steekt best nauw maar als ze niet goed geplaatst zijn dan krijgen je de 4 hendels niet eenvoudig dicht en dat valt gelijk op.
 
En ik maar denken dat ze juist moeizaam dicht moeten zodat hij lekker vastgeklemd zit...:stom:
 

Terug
Bovenaan