Jbl cristalprofi 1502


T

tommie1989

Guest
Hallo mensen ik heb een vraag ik heb nou al 9 maand mijn filter aanstaan. En er zitten standaard filters bij.
Dus ze zouden nu vervangen moeten worden.


Nou is mijn vraag welke filtermateriaal kan ik er nu in zetten? Want er zijn zoveel verschillende soorten filter materiaalen
 
Mijn eerlijke mening? Niet vervangen... die blauwe sponzen kan je uitspoelen... het liefst niet allemaal tegelijk! als je merkt dat de doorstroming minder is, de helft van de sponzen schoonspoelen. De volgende keer de andere sponzen schoonspoelen. Je wilt niet alles tegelijk want dan heb je geen goede bacterien meer.
Alleen witte sponzen (de fijnste) als je dit hebt kan je wel vervangen.
 
Ik heb mijn e1501 al een paar jaar en nog niks vervangen.
Wordt de doorstroming minder spoel ik de helft of eenderde van het filtermateriaal in aquariumwater (in een emmer). Meer doe ik niet.

Edit: niet onder de kraan uitspoelen, maar aquariumwater gebruiken. Licht spoelen is voldoende, maak het niet helemaal schoon.
 
Mijn eerlijke mening? Niet vervangen... die blauwe sponzen kan je uitspoelen... het liefst niet allemaal tegelijk! als je merkt dat de doorstroming minder is, de helft van de sponzen schoonspoelen. De volgende keer de andere sponzen schoonspoelen. Je wilt niet alles tegelijk want dan heb je geen goede bacterien meer.
Alleen witte sponzen (de fijnste) als je dit hebt kan je wel vervangen.

Dit witte ? Waar heb je die zitten in welk vak ?
 
Als het materiaal (sponzen/buisjes/balletjes) niet kapot is, hoeft het ook niet vervangen te worden.

maar begrijp ik nu goed dat je filter 9 maanden heeft gedraaid zonder dat je er wat aan hebt gedaan? (geen onderhoud zegmaar)
 
Als het materiaal (sponzen/buisjes/balletjes) niet kapot is, hoeft het ook niet vervangen te worden.

maar begrijp ik nu goed dat je filter 9 maanden heeft gedraaid zonder dat je er wat aan hebt gedaan? (geen onderhoud zegmaar)


Jawel ik heb hem 4x schoon gemaakt om de 8 weken
 
Vervangen is nergens voor nodig, tenzij je ze echt niet meer schoon krijgt of uit elkaar vallen. De fabrikant wil graag dat jij de materialen gaat vervangen zodat ze weer wat geld aan je kunnen verdienen ;) Ik heb externe filters die al 7 jaar draaien met nog steeds het originele filter materiaal, ik maak ze denk ik 2/3 keer per jaar schoon.
 
JBl geeft idd aan om ze om de 3 weken een deel te vervangen,..... Dat slaat natuurlijk nergens op, je hoeft ze pas te vervangen als ze gaan brokkelen
 

Terug
Bovenaan