JBL CO2-pH Permanent Test 2 (correct?)


-JP-

Active member
Lid geworden
29 september 2016
Berichten
32
Leeftijd
48
Locatie
België
Weet er iemand of deze tester correct verkleurd?

Ik ben vorige week met Co2 gestart en van 20 bpm naar 30 en nu naar 40 bpm gegaan. Alleen heb ik de indruk dat de tester dezelfde kleur blijft?
Hij hangt zoals in de handleiding staat iets van een 10cm onder water.

De PH lijkt niet te veranderen en zo goed als 7 te blijven.
Er zal netto iets van een 185 liter water in het aquarium zitten.

Ik was aan het denken de Co2 nog te verhogen maar zou de vissen ook niet willen vergassen.

68996.png
 
30 bpm op 185 liter is niet echt veel...
Ik weet hoeveel ppm je wilt hebben? Maar ik verwacht dat je al snel aan de >100 bpm moet gaan denken
 
Heel het Co2 gebeuren is nieuw voor me. Ik hoopte op de tester te kunnen vertrouwen om naar ~20mg/l Co2 te gaan.
Aangezien ik ondertussen aan 2 keer de startwaarde (10bpm/100l water) zit met 40 bpm vroeg ik me gewoon af of ik dit aantal veilig nog kon opschroeven.

Als je aangeeft dat ik eerder > 100bpm moet gaan dan kan ik nog wel wat opschroeven en hopelijk geeft de tester dit dan ook weer.

30 bpm op 185 liter is niet echt veel...
Ik weet hoeveel ppm je wilt hebben? Maar ik verwacht dat je al snel aan de >100 bpm moet gaan denken
 
Ik zit al bijna op 60bpm op me 60cm bakje dus meer dan 100bpm klinkt aannemelijk
 
Ik doseer op 190 liter al 150 bellen.
 
Ik heb "slechts" een 130 bellen per minuut op de 700 liter, maar dan ook met weinig licht en makkelijke planten :deal:
 
Heel het Co2 gebeuren is nieuw voor me. Ik hoopte op de tester te kunnen vertrouwen om naar ~20mg/l Co2 te gaan.
Aangezien ik ondertussen aan 2 keer de startwaarde (10bpm/100l water) zit met 40 bpm vroeg ik me gewoon af of ik dit aantal veilig nog kon opschroeven.
Als je aangeeft dat ik eerder > 100bpm moet gaan dan kan ik nog wel wat opschroeven en hopelijk geeft de tester dit dan ook weer.
De startwaardes die worden aangegeven zijn in de praktijk altijd aan de (erg) lage kant.
Maar ik adviseer om het rustig op te bouwen en je bewoners goed de tijd geven om te acclimatiseren.
 
Ik heb dezelfde continue test ook bij het begin gehad en werkte prima, de reden dat ik hem niet meer gebruik is omdat ik een glazen dropchecker heb aangeschaft.
30 bpm is aan de lage kant op een bak met een netto waarde van 185 liter, ik denk dat je echt wel richting de 100 bpm kan gaan in kleine stapjes, doe het vooral niet te snel omdat je vissen even de tijd nodig hebben om eraan te wennen.
schroef de bpm op en hou de continue test goed in de gaten, denk jij dat die lichtgroen is? dan stop je met verhogen.
 
Ok, bedankt allemaal. Ik ga voorzichtig opvoeren dan.
 
Hoeveel je moet geven hangt inderdaad af van wat je wil bereiken en je kraanwater.
 

Terug
Bovenaan