Jbl artemio of aqua ziss zh2000 artemia kweken


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
84
Leeftijd
46
Goedendag,

Ik twijfel tussen de jbl artemio set en de ziss aqua zh-2000 artemia kweekset.
Van zijn jullie ervaringen?
 
Beide ken ik niet en heb zelf de Hobby kweekschaal gebruikt maar die is goed als je niet veel nodig hebt.
 
Ik heb die van Ziss gebruikt. Werkt heel goed. (y)Als je niet zelf wilt lopen knutselen is dat een fijne kant-en-klare optie.

Met welk doel wil jij artemia gaan kweken? Want ik vermoed haast dat de capaciteit van de Ziss groter is (net als de kosten?) maar misschien kan je wel met minder toe.
 
Ik wil mijn vissen 2x per werk met artemia gaan voeren.
 
Ik wil mijn vissen 2x per werk met artemia gaan voeren.
Ik weet zo niet welke vissen jij hebt maar nauplien (nauplii) zijn erg klein en met zo’n set heb je al gauw veel te veel. Ik denk dat ik 95% aan het weggooien was nadat de eitjes uitgekomen waren. Ondanks dat ik er 2 dagen van voerde. Soms zelfs 3 dagen als het niet te warm was.
 
Het is inderdaad even kijken/experimenteren hoeveel eitjes je nodig zal hebben. Wat ik zelf verder deed is de artemia na het uitkomen in de koelkast bewaren. In dit geval zou dan één kweek per week voldoende moeten zijn om (als je wilt) de meeste dagen levende artemia te kunnen geven.
 
Het is inderdaad even kijken/experimenteren hoeveel eitjes je nodig zal hebben. Wat ik zelf verder deed is de artemia na het uitkomen in de koelkast bewaren. In dit geval zou dan één kweek per week voldoende moeten zijn om (als je wilt) de meeste dagen levende artemia te kunnen geven.
Ik zette ze inderdaad ook met regelmaat in de koelkast. Dat gaat ook prima!
 

Terug
Bovenaan