Jason Forhees


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Vissen worden bij mij snel snel huisdieren.... huisdieren worden persoontjes.... persoontjes krijgen namen...

Mijn twee Heros Rotkeil waren nog naamloos. Ik heb ze gekocht toen ze nog héél klein waren, inmiddels zijn ze halfwas en prachtig op kleur. Vandaag bij het verschonen van de bak sprong er ééntje op de filter en toen ik hem er af duwde was ik hem even kwijt. Niks aan de hand. Dit was om 18:00 vanavond.
Na de waterwissel en alles weer ingericht te hebben was ik hem nog steeds kwijt en ik ging twijfelen of hij niet ongezien uit de bak was gesprongen. Zaklamp onder het meubel... en jawel.. daar lag hij. Ik haal hem met een stokje naar me toe... en ik schrik me kapot omdat ik ineens beweging zag. Kan niet. Toch maar even in de spoelbak gelegd in water... en inderdaad... beweging. Dit was om 20:00. Toen weer terug in het aquarium... eerst bewegingloos maar wel ademend en inmiddels doen zijn vinnen het weer en kan hij een klein stukje zwemmen. Het is nu bijna 22:00.

2 uur op het droge gelegen.... en nu 2 uur verder al zo ver hersteld.

Ik vind dit héél bijzonder.... er is maar één naam die hij mag dragen.... en dat is Jason

gr

Mark
 
Ik vraag me wel af hoe hij het zolang heeft kunnen overleven want zover ik lees kunnen ze niet buiten het water ademhalen en zullen ze het niet volhouden.
 
Ik vraag me wel af hoe hij het zolang heeft kunnen overleven want zover ik lees kunnen ze niet buiten het water ademhalen en zullen ze het niet volhouden.
Ik snap het ook niet... daarom schrok ik zo toen ik hem onder het meubel vandaan haalde en plotseling beweging zag.

Nu... 11:00 de volgende ochtend... ik houd de bak donker... ik zie em rechtop zitten/bewegen op een mooi verstopplekje en hij lijkt redelijk in orde
 
Aankomende dagen goed in de gaten houden, maar als dit een goed doorvoedde en gezonde vis was gaat hij het zeker redden.

Kun je zien of hij wonden of beschadigingen opgelopen heeft?

Preventief zou je de temperatuur wat hoger kunnen zetten en +-2 gram zout per liter kunnen toevoegen
 
Weer 24 uur later... moet ik met droef gestemd gemoed vertellen dat onze held het uiteindelijk niet heeft gered

Ik kan mezelf voor m'n kop slaan... nooit zal ik meer aannemen dat een vis zich in de bak verstopt heeft wanneer de mogelijkheid ook bestaat dat hij uit de bak is gesprongen.... ik heb dit ook niet eerder zo meegemaakt na toch wel lange tijd in de hobby te zitten.

Het is ook nog maar net gebeurd, z'n ogen zijn al wel aan het grijzen, maar hij is nog vol op kleur. Drijft ondersteboven aan het oppervlak, veder onbeschadigd aan de buitenkant.

K#$%)T hobby is et.... nooit aan beginnen

gr

Mark
 
Sterkte.
Gezien de naam was het een mannetje?
Als je interesse hebt mag je bij mij een andere komen halen. Laat maar weten.
 
Sterkte.
Gezien de naam was het een mannetje?
Als je interesse hebt mag je bij mij een andere komen halen. Laat maar weten.
Dat vind ik echt supersymphatiek van je, Lagerwerf.

Maar ik ga geen gebruik maken van dit aanbod. Ik kocht het duo toen ze nog zo klein waren als de nagel van m'n pink, nu is/waren hij/ze halfwas en dat is nog een mooi formaatje voor in de bak hier. Mijn zoete bak is niet heel erg groot, ik vind het erg leuk om zulk grut op te zien groeien, maar ze zouden sowieso eind van dit jaar op de transferlijst gezet worden voor een plekje bij iemand anders met meer ruimte waar ze verder volwassen kunnen worden.

fijn weekend !!

Mark
 

Terug
Bovenaan