Japonica?


S

storm337

Guest
Hallo,

Ik was in de dieren winkel om mijn katten te trimmen,
Waar ik normaal geen vissen koop maar ik kijk altijd wel even :D
Maar ik had dus leuke drijfplantjes en dergelijke gekocht, en ik zag wat leuke garnalen eerst dacht ik,
leuk allemaal Japonica�s.
Totdat ik wat beter keek en het enge glasgarnalen waren,
maar ik zag er eentje tussen waarvan ik dacht dat het een Japonica was
(Die heb ik uiteindelijk meegenomen)

Hier wat foto�s want ik wil graag een bevestiging ;)
Eerst een foto van de garnalen die erin zaten die ik eng vond en niet op Jappen lijken:

engbeestgespottttyg.jpg


Hier wat foto�s van degene die ik zielig vond en heb meegenomen, samen met mijn pauwoog eitjes :

mijnleuke_beestjeeeq1234.jpg


leukman_eitjesss.jpg


ytdzfbngfcjk.jpg
 
Ik ben niet echt een garnalen kenner, maar die Garnaal op de eerste foto heeft veel weg van een Desmocaris Trispinosa (Afrikaanse zweefgarnaal).
Zwemmen (dus niet alleen kruipen) ze ook regelmatig door de bak heen? Dan is het zeker die Zweefgarnaal.
Op die andere foto's is inderdaad een Japonica. Zijn rustiger dan Zweefgarnalen en worden ook veel ouder. Hebben wel graag meerdere soortgenootjes om zich heen.
 
Ja die eerste heb ik niet meegenomen, die foto�s na de eerste zijn van mij. Ik hoop dat het een jappie is :D
 
Het is een japonica hoor ;)
 
1ste lijk een macrobrachium. de eerste.
 
Dankje wel iedereen ;)
 
Ik vind hem weg op een ghost shrimp, ofwell Palaemonetes sp., lijken...
 
panchax zei:
Ik ben niet echt een garnalen kenner, maar die Garnaal op de eerste foto heeft veel weg van een Desmocaris Trispinosa (Afrikaanse zweefgarnaal).
Zwemmen (dus niet alleen kruipen) ze ook regelmatig door de bak heen? Dan is het zeker die Zweefgarnaal.

Ik vindt hem er ook wel wat van weg hebben (groene eitjes, flinke ogen), maar de tekening klopt volgens mij niet.
 
Peter74 zei:
panchax zei:
Ik ben niet echt een garnalen kenner, maar die Garnaal op de eerste foto heeft veel weg van een Desmocaris Trispinosa (Afrikaanse zweefgarnaal).
Zwemmen (dus niet alleen kruipen) ze ook regelmatig door de bak heen? Dan is het zeker die Zweefgarnaal.

Ik vindt hem er ook wel wat van weg hebben (groene eitjes, flinke ogen), maar de tekening klopt volgens mij niet.


Over welke heb je het want het gaat om de laatste 3 foto�s is dat een japonica?
 
Want dat bovenste plaatje was maar een voorbeeld van hoe ze er ongeveer uitzagen, ze waren in de winkel wel wat anders
 
storm337 zei:
Peter74 zei:
panchax zei:
Ik ben niet echt een garnalen kenner, maar die Garnaal op de eerste foto heeft veel weg van een Desmocaris Trispinosa (Afrikaanse zweefgarnaal).
Zwemmen (dus niet alleen kruipen) ze ook regelmatig door de bak heen? Dan is het zeker die Zweefgarnaal.

Ik vindt hem er ook wel wat van weg hebben (groene eitjes, flinke ogen), maar de tekening klopt volgens mij niet.


Over welke heb je het want het gaat om de laatste 3 foto�s is dat een japonica?

Ik had het over de bovenste foto. Maar zie nu dat je de foto van elders hebt, waar zelfs gezegd wordt dat het wel een zweefgarnaal is :) Toch is die foto de enige die ik kan vinden van een zwever met zo'n fijne, zwarte tekening. Maar misschien zijn er ook verschillende stammen van.
 
Peter74 zei:
Toch is die foto de enige die ik kan vinden van een zwever met zo'n fijne, zwarte tekening.
Zwarte tekening, zoals onderstaand?

2013-10-15-01_zpsaeec8caa.jpg


2013-13-15-02_zpscf1d9c25.jpg


2013-12-22-07_zpsb69c9389.jpg


2013-12-22-10_zps856ad0e7.jpg


2013-12-22-14_zps83e36e49.jpg
 
Schitterende foto's van Mascha en Ivo ;)
Maar ligt de verkleuring ook niet een beetje aan de omstandigheden waarin ze zitten, bijv verlichting, donkere of lichte ondergrond, voer, etc.
Nu ik me'n bril op heb lijkt die Macrobrachium die Bertus noemde er bijv ook verdomd veel op, maar die zullen niet zo gauw gaan zweven of zwemmen onder normale omstandigheden.

Die garnaal van Storm herken ik wel duidelijk een Japonica in. :)
 
Uhm :) Inderdaad :)

Bij mij hebben ze die dus niet :)

Dan is altijd de vraag: Genetica? Of omgevingsfactoren? In dat laatste geval is er voor mij werk aan de winkel.
 

Terug
Bovenaan