Japonica


Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Berichten
165
Locatie
Den haag
Beste allemaal, ik heb een dennerle nano cube 30 staan, hier zotte nu een aantal crystal black in. Ik vroeg me af of het een goed idee is om hier nog een 3 of 4 tal japonicas bij te doen?
 
Bedoel je de mini Japonica? Garnalen kun je normaliter het beste met minimaal 10 houden en ik weet niet hoeveel cb je nu al hebt.
 
Goede idee om wat te bereiken?
 
Ik bedoel de grote versie ☺ ik heb nu nog 8 cb er in zitten, net 2 weken. Er zijn er 2 helaas doodgegaan, ik geef hier de waterjuffer larve de schuld van, heb er ondertussen 3 uit de bak gevist

Vind het gewoon leuke beestjes om naar te kijken
 
Laatst bewerkt:
Er zijn er 2 helaas doodgegaan, ik geef hier de waterjuffer larve de schuld van, heb er ondertussen 3 uit de bak gevist
Ja dat zijn krengen. Maar hoe zijn die er in gekomen?
Normaal komen die mee met waterluizen maar die voer je niet aan je garnalen neem ik aan.
 
Ik heb ook geen idee, ik heb alle planten die er in zitten een week in een emmer gelaten en elke dag gespoeld. 5 weken laten indraaien geen waterjuffer gezien en zodra de cb er in zaten 3 stuks in het christmas moss. Hopelijk waren dat de enige maar ik hou het nog in de gaten ☺

De japonica kunnen er dus wel bij? Dacht dat ze misschien een beetje groot werden.
 
Hoe groot is de groep met crystal black garnalen en kweken ze een beetje?
 
Het zijn er nog 8, zitten er pas 2 weken in dus nog even afwachten
 
8 is niet zoveel op 30 liter water,beter om met een groter aantal te beginnen want dan voelen ze zich meer op hun gemak wat dan te zien is aan hun voortplantingsgedrag.
Voor de cb's is het iig niet ideaal om er Japonicas bij te zetten.
 
Okay bedankt, dan laat ik het zo, zal wel eens kijken voor wat meer cb
 
Japonica's zijn een heeeel stuk groter en sterker, en het komt voor dat ze 'ontdekken' dat de kleinere soort ook prima op te peuzelen is, dat is dus het risico. As kan het zomaar goed gaan, zal waarschijnlijk ook afhangen van het voedselaanbod.
Voor een mooier setje garnalen zou ik eerder denken aan cr'etjes.. zwart en rood kan zomaar een mooi plaatje opleveren ;)
En als je valt voor het enorm interessante gedrag van de Japonica, zet een apart bakje voor ze op, qua gedrag zijn er denk ik geen leukere garnaaltjes te vinden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Thanks, dan hou ik het bij de cr en cb, ik heb ook een expert 70 met daarin cr en een paar japonica s. De cr kweken de laatste tijd redelijk goed dus misschien dat ik er daar een aantal van overzet bij cb
 
Ondertussen zijn er nog wat cb gesneuveld door de waterjuffer, totaal nu 5 uutgevist. Ik heb er een paar cr van de andere bak bij gezet en heb daar nu kleintjes van. 1 cb gespot met eitjes dus dat gaat de goede kant op
 

Terug
Bovenaan