Japonica garnalen


Ekster

Well-known member
Lid geworden
25 september 2019
Berichten
136
Leeftijd
47
Ik heb sinds 3 weken 5 Japonicagarnalen in mijn dichtbeplante bak. Ze waren altijd zeer actief bezig om alle planten schoon te houden tot een paar dagen geleden. Toen heb ik wat extra aqausoilm n mijn aqauarim gedaan samen met twee bosjes planten. Sindsdien zitten ze verstopt onder mijn wortelhout. Af en toe komt er eens eentje tevoorschijn om van de komkommer te eten. Gister heb ik ze gevoerd, maar er was maar eentje die wat uit het schaaltje heeft gepakt terwijl ze er normaal gesproken bijna om vechten. Ik heb de waterwaardes gestest en die zijn normaal. Iemand enig idee waar het aan kan liggen dat ze zich verstoppen? Mijn vissen jagen nooit op ze.

Groetjes Gerda
 
Ik heb sinds 3 weken 5 Japonicagarnalen in mijn dichtbeplante bak. Ze waren altijd zeer actief bezig om alle planten schoon te houden tot een paar dagen geleden. Toen heb ik wat extra aqausoilm n mijn aqauarim gedaan samen met twee bosjes planten. Sindsdien zitten ze verstopt onder mijn wortelhout. Af en toe komt er eens eentje tevoorschijn om van de komkommer te eten. Gister heb ik ze gevoerd, maar er was maar eentje die wat uit het schaaltje heeft gepakt terwijl ze er normaal gesproken bijna om vechten. Ik heb de waterwaardes gestest en die zijn normaal. Iemand enig idee waar het aan kan liggen dat ze zich verstoppen? Mijn vissen jagen nooit op ze.

Groetjes Gerda
Wat voor vissen zitten erbij?
 
.. Toen heb ik wat extra aqausoilm n mijn aqauarim gedaan samen met twee bosjes planten..

Blijft spannend.. nieuwe plantjes en garnalen.. dit in verband met (anti)slakkengif dat door veel dieren- aquarium-zaken wordt toegevoegd aan het water. Is net zo giftig voor garnalen namelijk..
Bij aanschaf nieuwe plantjes toch voor de zekerheid een dag of wat 'spoelen'.. in emmer met water leggen.. een aantal dagen lang het water af en toe verversen.
Dan pas toevoegen bij garnaaltjes.
Zou nu toch voor de zekerheid wat extra verversen de komende tijd..
 
Hoi Rubz, er zit een groepje corydora's pygmaeus bij, maar gelukkig kwamen de garnalen vanmiddag toen het donker werd plotseling allemaal weer tevoorschijn. Ik heb geen idee wat nu de oorzaak is geweest :rolleyes:, maar ben blij dat ze weer actief zijn.

Kellemes, ik heb de planten niet een paar dagen in een emmer gehad. Volgende keer doe ik dat dan maar wel. Wat betreft de waterverversing; morgenvroeg staat de wekelijkse verversing op de planning dus dat komt wel mooi uit dan. Bedankt voor de tip!

Groetjes Gerda
 
Ik weet niet of je ook drijfplanten in de bak hebt, maar mogelijk zou dat wat kunnen helpen om ze wat veiliger te laten voelen.
 
Ik zeg altijd dat het beter is om planten te weken voor 5 dagen in een emmer als je garnalen hebt.
 
Ton, die heb ik inderdaad. Daar hangen ze ook regelmatig in. Bedankt voor je reactie!

Gerda
 

Terug
Bovenaan