Island aquascape 110x75x75 (Aqua Tim)


Update!

Gisteren heb ik de vuur tetra's (Hyphessobrycon amandae) opgehaald bij de LFS, het zijn er 56 volgens de verkoper. Nog niet na geteld :LOL: ze zijn ongeveer 1,5cm. En hebben de reis allemaal overleefd, ze zwemmen nu nog vrij druk door de bak heen.
20200804_141542.jpg


Ook zag ik mijn favorite Goerami's zitten, de Diamant Goerami (Trichopodus leerii) hiervan heb ik een klein groepje meegenomen van 5 stuks waarvan 1 man. Ze zijn nu ongeveer 5cm. ze zijn nog best schrikachtig en moeten dus nog even wennen.
20200804_142131.jpg



Misschien kan ik vandaag al betere foto's maken maar dat is nog even afwachten.

Nu is het visbestand grotendeels compleet, misschien wil ik nog een enkele l nunmers toevoegen of iets dergelijks. Mijn vriendin vind de l260 erg mooi en ik ook dus als ik deze l260 kan vinden komt deze er aankomende maand nog bij.
 
wow! ziet er heel gaaf uit! mooie groepen vissen ook!
die lotus voegt echt heel veel toe, proficiat!
 
Even een update totaal plaatje. Deze foto is gemaakt tijdens het avondmaal.

Ik heb een paar dagen geleden wat plantjes toegevoegd. Achterin zijn nog 3 echinodorus argentinensis bij gekomen 2x links en 1x rechts, ook zijn er bucephalandra blue green en de red variant bij gekomen deze heb ik op het hout gebonden

De plantjes moeten nog nieuwe onderwaterbladeren aanmaken hopelijk gebeurd dat snel.

20200816_105103.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog een leuke foto van mijn "leeri" man(netje)
 

Bijlagen

  • 20200816_200234.jpg
    20200816_200234.jpg
    100.4 KB · Weergaven: 75
Wat super super gaaf! Dit straalt echt rust uit. Verder erg overzichtelijk dat je zo weinig soorten vis hebt.

Nog tips mbt de aqua scape? Zou ongeveer hetzelfde maken.
 
Heel erg bedankt @robdegekste

Het allerbelangrijkste is weten wat je wilt creëren. Voorbeelden erbij houden is goed uitgangspunt, maar ik ga zelf altijd mijn eigen gang je hebt toch een ander aquarium, hout en steen dan het voorbeeld wat je voor je ziet.
Ook is het belangrijk wat je er mee wilt gaan doen ik vindt wekelijkse onderhoud geen probleem ik vind het leuk om te doen het is mijn hobby maar niet mijn werk dus een echt professionele aquascape zit er niet in. Daar is ook mijn planten keuze op gebaseerd.

Voor mijn scape heb ik grote keien en meerdere grote stukken spiderwood gebruikt om te kunnen creëren wat ik voor me zag. dit kan je goed terug zien op de eerste pagina van dit topic.

Een goede formaat verhouding tussen de hardscape en aquarium vindt ik belangrijk. Het moet niet te klein zijn en natuurlijk niet te groot het moet wel in de bak passen. Ik vindt een hardscape maken toch een van de belangrijkste aspect van een scape en ook het lastigste, je moet kunnen inbeelden hoe het eruit ziet als er planten bij staan.

Heel veel succes!
 
Helemaal super, goeie tips. Jou bak is volgens mij maatwerk. Is er een merk wat ook standaard zo'n diepte / hoogte als rond de 75cm verkoopt?

Zo niet, begin ik lekker met een 2e hands Rio 240.
 
Dat klopt deze bak is op maat gemaakt. Eheim scubaline 460 is een mooie bak met 60 hoog en 60 diep 1.30m lang. Wel wat prijziger als een juwel aquarium.
 
Ik neem aan dat je ook co2 toevoegt? Ik zie er niets van terug zo snel namelijk en is de distributie goed met zo n hoge bak?
 
hey John, ik voeg op het moment geen co2 toe. Mijn aquarium is zo hoog en breed dat 2 tl5 lampjes weinig licht is. Normaal wordt dit vaak ook op een standaard meter aquarium gebruikt van 40 cm hoog mijn bak is 2x zo hoog waardoor de vraag naar co2 ook laag is.

Dit is de rede waardoor ik zonder co2 ben gestart en dit gaat heel goed. Geen last van algen. Wel sta ik paraat om een co2 set aan te schaffen wat ik in de toekomst al vanplan was.
 
Mooi voorbeeld dat je met weinig licht en zonder extra CO2 toch iets prachtigs kan maken.
En als je dan ook nog eens de juiste planten gebruikt, een donkere achtergrond gebruikt wat de techniek camoufleert, de juiste kleur rock en de juiste kleur plant als een focalpoint
dan is succes verzekert.

Goed bezig :r
 
Even een update totaal plaatje.

Rode lotus heeft het niet zo goed gedaan ik had als test andere drijvers toegevoegd alleen vond ik dit niet mooi en had mijn lotus er last van.

20200907_122436.jpg
 
wowww, crypts doen het goed!
komen er nog planten achter de varen te staan?
 
wowww, crypts doen het goed!
komen er nog planten achter de varen te staan?
Thnx!!
Ik heb links achterin en rechts achterin staan nog meerdere echinodorussen. "Argentinis" of zo iets :p ben nog aan het werk ik wil binnekort nog wat fotos maken voor een compleet beeld.
 
Even een fototje van mijn beeldschone Leeri man hij is de kleinste van de groep maar heeft al mooie kleuren voor een halfwas en een geweldig karakter, Toch een van mijn favorite uit de bak.

Ps. Er vliegt nog wat troebel rond van de avondmaal.
20200916_213430.jpg
 
De Hyphessobrycon amandae "Vuurtetra" zijn echt super moeilijk op de foto te zetten, dat is mij tot nu toe nog niet "goed" gelukt. Dit is mijn beste resultaat maar ik wil een mooiere foto meer close-up.
20200917_184737.jpg
 
Het is een hele tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ik zat terug te kijken naar mijn oude post hou de bak veranderd is. De vuur tetras en corydoras panda en de diamant goeramies zijn door ziekte al een aantal jaar er niet meer.

Ik heb nu nog 1 koppel maanvissen
Groepje roodkopzalmen
Klein groepje overgebleven gele fantoomzalmen
Wonderbaarlijk nog steeds de amino garnalen

Ik ben aan het kijken naar een paar andere vissoorten om wat meer diversiteit in de bak te krijgen iets voor op de bodem en misschien een dwerg cichlide soort

Ook wil ik de plantenbestand gaan uitbreiden ik heb niks meer toegevoegd sinds de start en de echinodorussen doen het niet goed en de Java varens ook niet.
 

Bijlagen

  • IMG_20240215_152628.jpg
    IMG_20240215_152628.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 41

Terug
Bovenaan