Is mijn guppy zwanger


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo, ik heb een vraagje, mijn guppy is denk ik zwanger wat denken jullie?
 
Een foto is wel handig denk ik.
 
Hoi, welkom op dit forum.
Om nou precies over jou guppy te hebben, daarvoor ben jij hier aan het juiste adres.
 
Hallo, ik heb een vraagje, mijn guppy is denk ik zwanger wat denken
Bekijk bijlage 360061
image.jpg
 
Zo hier is de foto
 
Daar zitten wel wat kleine in ja. Lekker laten gaan, niet in vage kleine bakjes gaan proppen. Ze bevalt vanzelf ❤️ en alvast gefeliciteerd met t nageslacht
 
het is inderdaad een vrouwtje dus ja die gup is zwanger
 
Maar hoe houd je ze nou , kun je iets laten zien?
 
En kunnen jullie afleiden wanneer ze gaat bevallen
 
De buik is dan meer vierkant en de eileiderbuis of weet ik veel hoe t heet, staat dan wat uit. Maar ze zit dan graag verstopt en neemt de tijd om te werpen. Als jij zorgt voor voldoende verstopplekken (plantjes en/of decoratie) blijft er vast wel wat over van t kleine grut. Succes!
 
T’is van dat ze begint haar te verstoppen
 
Vaak zoeken ze wel om te bevallen een rustig plekje op.
 
Het is idd een vrouwtje dat reeds zwanger is. Een vrouwtje is niet zomar zwanger omdat het een vrouwtje is hoor. Als ze enkel maar zaad opslaat of nooit gepaard heeft dan is ze uiteraard niet zwanger. Maar in dit geval wel. Zoals ze er nu bijzwemt kan er nog geen tijdsinschatting gemaakt worden wanneer ze gaat jongen. De dikte van de buik verschilt nu eenmaal bij elke individueel vrouwtje eer ze gaat bevallen. Dus daar is niet altijd een referentie een vast te knopen. Of zo'n zwanger vrouwtje blokking van vorm wordt qua buik is ook maar de vraag. Want een blokkige buik geeft enkel aan dat ze haar maximale zwangerschapsperiode heeft benut eer ze gaat bevallen. Verder zegt het niets. Een hoogzwanger vrouwtje kan namelijk ook gewoon een ronde buik hebben eer ze bevalt.
Er zijn vrouwtjes die zich terugtrekken (bijv,. bij planten of de bodem) eer ze gaan werpen. Maar er zijn ook zwangere vrouwtjes die gewoon in het vrije zwemmen en al zwemmend de jongen eruit drukt. Dus kortom: Gewoon aanzien hoe ze uiteindelijk eruit gaat zien en hoe ze de jongen gaat werpen.
 
Als je jonge guppen heel snel hebt gesekst hoeft een vrouwtje niet zwanger te zijn.
Maar als al ook mannetjes in de bak zitten is het ongeveer wel voldoende dat het een vrouwtje is om zwanger te zijn.
 
Als je jonge guppen heel snel hebt gesekst hoeft een vrouwtje niet zwanger te zijn.
Maar als al ook mannetjes in de bak zitten is het ongeveer wel voldoende dat het een vrouwtje is om zwanger te zijn.
In principe is het dusdanig dat enkel het vrouwtje bepaalt of ze een man toelaat om met haar te paren ongeacht hoe vaak en hardnekkig een man haar achteraan zit. Gupvrouwen kunnen best kieskeurig zijn. Als ze mannetje haar niet aanstaat, dan gebeurt ondanks de pogingen van en man niets. Doch moet ik wel stellen dat een vrij jong vrouwtje naief kan zijn en zich domweg laat bevruchten.
 
Merci
 
het is vandaag gebeurt, ik zie dat het vrouwtje bevallen is. Er ligt ook een dode baby guppy op de bodem. Ik zie ook geen andere baby guppy's misschien verstoppen ze zich heel erg goed of ze zijn allemaal een verijking geworden ik heb het vrouwtje toch even apart gezet misschien zit er nog iets in. Maar ik betwijfel het want ze is heel mager.
Ik vraag me af of dat de rasbora galaxy een rover is weten jullie het?
 
ik heb er nog 2 kunnen pakken door haar apart te zetten
 
De rasbora galaxy is geen rover doch het zegt niet of het een babygup lust...
Ja volgens mij verschalken alle vissen wel graag een klein visje wat in hun bek past. Net als kleine jonge garnaaltjes die vaak ten prooi vallen.
 

Terug
Bovenaan