is mijn diffuser wel goed?


S

snipes

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een aantal maanden nu CO2 in mijn bak(lxbxh 100x40x50).
Heb de JBL Proflora 401 aangeschaft.
Nu geeft ie via de bellenteller 1 bel per 2 seconden af.
Maar de continuetester geeft steeds blauw aan.
Heb er een tertratec 700 op staan,dus stroming lijkt me genoeg.
Maar de belletjes die er boven uit komen stijgen naar het oppervlak en kappen boven uit elkaar.
Nu vraag ik me af of dit hoort en of er iemand een betere manier weet om de CO2 beter te verdelen in het water......?????
De reactor hangt 1 cm van de bodem af.

Alvast bedankt....

Gr.Wesley
 
Hoi. ik heb ook diezelfde taifun in mn bak gehad van JBL. De bellen lossen in principe grotendeels op als ze de taifun doorgaan. Een klein belletje komt dan bovenin terecht en na verloop van een aantal bellen zal er een grotere bel ontsnappen.

Ik heb ook een 1 meter bak en ik gaf 120 bellen per minuut, en jij 30 zoals ik lees. Dat is denk ik veel te weinig.
Je kan de taifun beter 1 cm onder het oppervlak hangen denk ik. Althans dat had ik.
Maar hoe groot zijn de belletjes als ze helemaal bovenin aankomen dan??
En na hoeveel belletjes ontsnapt er een bel de taifun uit??

Voor zover ik begrijp ontsnapt er pas een grote bel uit de taifun zodra er een bepaald aantal bellen bovenin de taifun zijn samengekomen. Dan gaan ze er ik dacht door een klein pijpje bovenop uit als een grote bel.
 
Hoi John,
Bedankt voor je reactie.
De belletjes die er boven uit komen zijn maar heel erg klein.zelfde omtrek als het pijpje waar ze uitkomen.
Meestal komen er bovenin 5 tot 6 bellen samen voordat er 1 ontsnapt.
Was vorige week 1 grote bel,maar na een xtje dat ding goed schoongemaakt te hebben van alg doet ie het weer beter.
Heb nu 500gr. wegwerp flessen.
Doe ik 4 weken mee.
Ik ga binnenkort een hervulbare kopen van 5 kg voor 150 euro.
Bijvullen kost 25 euro.
Dus dat heb ik er zo uit.
Is eerste keer dat ik met CO2 werk,en weet dat teveel CO2 niet zo goed is voor de vissen.
In ieder geval nogmaals bedankt.
Dan ga ik de CO2 langzaam opvoeren.
Hopen dat ik dan meteen van die hardnekkige puntalg af kom.

GR. Wesley
 
4 weken op die aantal belletjes wat jij gaf lijkt mij persoonlijk wel weinig.

had ik in het begin ook , en kon ik toch gauw 2 maandjes redden.

Mischien een lekkage ergens?

heb nu een 6 kg fles...bevalt prima..overigens zelfde reactor..en volgens mij is dat een vrij bekend iets met deze dingen.
 

Terug
Bovenaan