Is iemand bekend met deze aquariumbouwers?


S

Syrabi

Guest
Hallo allemaal,

gek genoeg is mijn eerste account verdwenen, compleet met voorstel-post en al, dus daar kan ik jullie niet naar toe verwijzen. Daarom even een korte uitleg wat ik wil:

We hebben een prachtige plek in de muur met een raam. De zon staat hier nooit op, maar er is wel licht. Ook zit er gewoon zonwering voor.
Deze vensterbank zit dus volledig in de muur en kan elk gewicht houden. Hier kan ik een aquarium plaatsen van 150x35x40 of hoger. Maar deze afmetingen zijn niet te vinden.

Toen kwam ik langs de site van Aquaria van Wolferen. Zij zeggen een begrip te zijn bij aquarianen, dus het leek me verstandig om van te voren even wat informatie over ze te winnen hier.
Kennen jullie dit bedrijf? En wat is jullie oordeel?
 
Ik heb hem al een paar keer gezien ja en ook zijn bakken .
Ik heb hem eens wat glasplaten laten snijden .
Ik weet dat ie heel veel aquariums maakt voor een relatief lage prijs .
 
Is niet aan mij om daar over te oordelen lijkt me .
Zulke zaken bespreek je best niet over internet .
Ik heb nooit een bak van hem gekocht dus kan ik niet beoordelen .
Je kan toch altijd eerst eens gaan zien hoe het allemaal eruit ziet , doe ik zelf tenminste wel altijd .
 
erwin2 zei:
Is niet aan mij om daar over te oordelen lijkt me .
Zulke zaken bespreek je best niet over internet .
Ik heb nooit een bak van hem gekocht dus kan ik niet beoordelen .
Je kan toch altijd eerst eens gaan zien hoe het allemaal eruit ziet , doe ik zelf tenminste wel altijd .

Lijkt me toch niets mis mee om ook naar klantervaringen te vragen.
Zou niet weten waarom dat 'niet over het internet' zou mogen worden besproken.
 
Het internet staat bol van de reviews over producten en diensten, dus dit leek mij een prima plaats.
Overigens weet ik van mezelf dat als ik met mijn minimale aquariumkennis daarheen ga om te kijken, dan ze mij ongetwijfeld weten te overtuigen om het duurste ding te nemen XD. Terwijl ik zelf niet weet waar ik op moet letten.
 
Syrabi zei:
Het internet staat bol van de reviews over producten en diensten, dus dit leek mij een prima plaats.
Overigens weet ik van mezelf dat als ik met mijn minimale aquariumkennis daarheen ga om te kijken, dan ze mij ongetwijfeld weten te overtuigen om het duurste ding te nemen XD. Terwijl ik zelf niet weet waar ik op moet letten.

gek toch je weet wat je wilt een bak van 150x35x40 en dan toch bang dat hij je wat duurs aansmeert
dat begrijp ik dus even niet
daarnaast zit ik mij af te vragen of je al weet wat voor soort bak je wilt bv planten bak of een andere mooie biotoop
gezien de afmetingen die je op geeft is de vis keuze toch wel enigszins beperkt
kijk de lengte is prima maar de breedte en de hoogte is een behoorlijk struikel punt
zou mooi zijn als je ruimte hebt om deze aan te passen naar bv
minimaal 45 breed en minimaal 50 hoog waar bij de hoogte het belangrijkste punt is

groet
jaap
 
Hai Jaap,

ja ik weet dat dergelijke bakken haast 500 euro zijn, dus daar maak ik me ook geen zorgen over. Maar misschien dat een verkoper me speciaal glas, of een duur filter, of een superdeluxe lichtbak aansmeert, die ik uiteindelijk niet had hoeven hebben. Er zijn overigens vrij weinig reviews te vinden over aquariumbouwers in het algemeen. Of ik zoek natuurlijk niet goed. Als iemand een goede kwaliteit aflevert en gewoon eerlijk is naar de klant, dan zou ik daar graag wat willen halen.

Het wordt een bak op kamertemperatuur met daarin axo's, vuurgarnaaltjes, guppen en misschien nog Helenaslak. Het lijkt mij persoonlijk erg mooi om er veel groen in te hebben. Helemaal dat Mexicaanse meertje nabootsen waar die axo's in te vinden zijn, lijkt me nu nog te hoog gegrepen.
Overigens kan ik de diepte nog naar 39 cm aanpassen, maar meer ook niet. De bak staat in de muur met een bank ervoor. Het past zo precies en de bank is net wat lager dan waar de muur open is, dus zo staat de bank ook niet voor het aquarium. Dieper kan niet, omdat de bak dan uitsteekt en dat gaat geheid een keer mis.
De hoogte kan ook nog wel 60 cm zijn. Daar ben ik niet zo in beperkt.
 
Met deze mensen heb ik zelf geen ervaringen. Dus kan ik er weinig over zeggen met betrekking tot laten bouwen in het algemeen dat heb in het verleden 2 maal gedaan 1 keer 160 60 60 en 1 keer 130 55 55 beide keren erg goed bevallen.
 

Terug
Bovenaan