Is dit killi bestand mogelijk in mijn aquarium?


K

Khoppie

Guest
Beste mede forumleden.

Ik heb deze vraag ook gesteld bij samenstelling visbestand maar het is eigenlijk een best specifieke vraag over killi's dus dacht stel hem gewoon hier :)

Ik heb een Superfish splash 45 met de afmetingen 46,5 x 28,5 x 43 (LxBxH). Hierin heb ik een aquaflow 50 hangen en een nano heater.
Het aquarium is nu beplant met nepplanten maar dit wil ik nog gaan veranderen want ondervind nu dat door deze nepplanten het biologisch evenwicht ver te zoeken is.

Nu was mijn idee om het volgende visbestand hier in te gaan houden:

4x Epiplatys Annulatus. (1 man en 3 vrouwen)
3x Aphyosemion Congium. (1 man en 2 vrouwen)

Is dit mogelijk en zo nee wat raden jullie aan?

Ik had er nu een betta man, corydoras habrosus en CR garnalen in. De betta heeft alle garnalen op en is zelf gestikt in de laatste en van de corydoras habrosus heb ik er nog 3 over. Deze 3 blijven dan ook in het aquarium.

Hoor het wel :)
 
Killi's horen niet thuis in zo een klein aquarium, zeker geen Aphyosemion.
Als ze goed gehouden worden zijn het vrij actieve visjes met interessant sociaal gedrag.
In zulke kleine bakjes worden het gefrustreerde hangers die meestal de vrouwtjes heel de dag lastig vallen.
Dus het hangt er een beetje vanaf wat jou doel is. Wil jij mooie vissen zien, kan je dat doen. Wil je het welzijn van de dieren respecteren, doe het dan niet.
 
Daarom vraag ik ook wat mogelijk is. Het is niet dat ik het koste wat kost door wil zetten ik bekijk alleen mijn opties :) Over het algemeen hoor je vaak dat in dit soort bakjes alleen maar garnalen en slakken gehouden kunnen worden maar dit aquarium is best breed voor een nano. de meeste Nano's zijn hoger dan dat ze breed zijn en deze is bijna net ze breed als hij hoog is dus vandaar dat ik dacht dat er wel meer mogelijk was :)
Heb jij nog idee�n buiten garnalen?
 
Klopt de naam Aphyosemion congium? Als je googelt zie je dat deze naam alleen door jou in dit topic wordt gebruikt en nergens anders.
 
Ik kom er achter dat ik hem inderdaad verkeerd gespeld heb :)
Het moet zijn Aphyosemion Congicum en dit is volgens mij dezelfde vis als de Aphyosemion australe als ik me niet vergis :)
 
Volgens mij is het niet dezelfde als de australe. Ik vind hem iig niet erg lijken, wel een prachtvisje overigens!
 
Khoppie zei:
Ik kom er achter dat ik hem inderdaad verkeerd gespeld heb :)
Het moet zijn Aphyosemion Congicum en dit is volgens mij dezelfde vis als de Aphyosemion australe als ik me niet vergis :)

En toch vergis je je, dat zijn echt twee verschillende vissen
 

Terug
Bovenaan