Is dit een ziekten?


Had je nou komkommer gegeven. suk vam 10 cm . inde lengte doormidden. vorkje er door heen.
Ik kook ook spitskool , leg heel blad in de bak. . andere vissen mogen er ook van eten.
en i de bak late liggen, bodem niet zo schoon maken.
stukje gekookt aardappel, krijgen ze ook.
gekookt wortel , als je dat eet.
ik neem op de markt, ook losse koolbladeren mee. niet van bloemkool.
Hi Bertus, komkommer heb ik ze gegeven alleen de eerste dag waren ze er niet heel erg van onder de indruk (er is eigenlijk niet van gegeten) binnenkort nog maar een keer een stukje groeten proberen kijken wat ze lekker vinden.
 
Hi Bertus, komkommer heb ik ze gegeven alleen de eerste dag waren ze er niet heel erg van onder de indruk (er is eigenlijk niet van gegeten) binnenkort nog maar een keer een stukje groeten proberen kijken wat ze lekker vinden.
Waarschijnlijk omdat ze dat nog nooit als voer gekregen hebben, en ze het nog helemaal niet kennen.
Is even wennen natuurlijk.
 
Ze? is er toch maar 1?

Als hij dat lege maagje blijft houden. geef ik nog een 2 dagen. is het over.

Heb er weer 10 besteld. en 6 gourgette. spitskool pan vol gekookt. dan drogen.

M
Zrg dan dat hij alleen kan eten. en dat je het ziet.
 
Ze? is er toch maar 1?

Als hij dat lege maagje blijft houden. geef ik nog een 2 dagen. is het over.
Hij had er 2 maar 1 is er al overleden door (naar ik vermoed) ondervoeding, nummer twee geef ik ook niet lang meer nee alstie niet snel ingrijpt
 
DSC_0001.JPG


Wa donker door de kroos en limnobium.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij had er 2 maar 1 is er al overleden door (naar ik vermoed) ondervoeding, nummer twee geef ik ook niet lang meer nee alstie niet snel ingrijpt
Ik ga mijn best doen zojuist nog wat verse komkommer in het aquarium geplaatst dat had ik nog liggen. ander voer ga ik morgen halen. Wel jammer dat ik dan verkeerd ben geadviseerd. heb speciaal mijn vissen + voeding bij de Rifwachter gehaald met de verwachting van goed advies.
 
Ik ga mijn best doen zojuist nog wat verse komkommer in het aquarium geplaatst dat had ik nog liggen. ander voer ga ik morgen halen. Wel jammer dat ik dan verkeerd ben geadviseerd. heb speciaal mijn vissen + voeding bij de Rifwachter gehaald met de verwachting van goed advies.
Spinazie blancheren en dan eerst even laten afkoelen en dna voeren, zinkt vanzelf, courgette kun je geven, en GEEN plecotabletten kopen in de winkel want ook die zitten bomvol vismeel en zijn dus uitermate slecht voor je algeneter, haal ze nou bij die webshop die ik zei (nee geen aandelen maar wel hele goede ervaringen ermee) want dan weet je 100% zeker dat je ze voert wat ze nodig hebben
 
Ik ga mijn best doen zojuist nog wat verse komkommer in het aquarium geplaatst dat had ik nog liggen. ander voer ga ik morgen halen. Wel jammer dat ik dan verkeerd ben geadviseerd. heb speciaal mijn vissen + voeding bij de Rifwachter gehaald met de verwachting van goed advies.
De aquariumspeciaalzaken geven helaas niet altijd goed advies. Iedereen kan zich natuurlijk altijd wel eens vergissen, maar zij moeten natuurlijk ook verkopen he. Of hebben er gewoon de kaas niet van gegeten.
Maar zo is het ook niet altijd en overal hoor.
 
Ze? is er toch maar 1?

Als hij dat lege maagje blijft houden. geef ik nog een 2 dagen. is het over.

Heb er weer 10 besteld. en 6 gourgette. spitskool pan vol gekookt. dan drogen.

M
Zrg dan dat hij alleen kan eten. en dat je het ziet.
Ja had is er op dit moment nog maar 1 jammer genoeg. Ik heb direct nog een schijfje komkommer geplaatst.
277037
 
Ik ga mijn best doen zojuist nog wat verse komkommer in het aquarium geplaatst dat had ik nog liggen. ander voer ga ik morgen halen. Wel jammer dat ik dan verkeerd ben geadviseerd. heb speciaal mijn vissen + voeding bij de Rifwachter gehaald met de verwachting van goed advies.
Spinazie blancheren en dan eerst even laten afkoelen en dna voeren, zinkt vanzelf, courgette kun je geven, en GEEN plecotabletten kopen in de winkel want ook die zitten bomvol vismeel en zijn dus uitermate slecht voor je algeneter, haal ze nou bij die webshop die ik zei (nee geen aandelen maar wel hele goede ervaringen ermee) want dan weet je 100% zeker dat je ze voert wat ze nodig hebben
Ludger, de eigenaar van voervoorvis.nl is hier ook actief. Dat is de webshop die Antje aanbevolen heeft.
 
Ik vind het een beetje vreemd, heeft rifwachter jou novo tabs meegegeven voor pleco's? Of bedoel je JBL NovoPleco?
 
Ik vind het een beetje vreemd, heeft rifwachter jou novo tabs meegegeven voor pleco's? Of bedoel je JBL NovoPleco?
Ja, er werdt mij daar verteld dat dit voor zowel de algeneter als de garnalen prima kon.
 
Ik vind het een beetje vreemd, heeft rifwachter jou novo tabs meegegeven voor pleco's? Of bedoel je JBL NovoPleco?
hierbij een foto van de verpakking
277038
 
Ok vreemd. Rifwachter staat toch wel bekend als een prima zaak maar dit is zeker het verkeerde voer. Prima voer voor vleeseters maar niet voor herbivoren. Misschien een nieuwe medewerker of zondagmiddag exemplaar ;)

Zit je pleco al op de komkommer?
 
Spinazie blancheren en dan eerst even laten afkoelen en dna voeren, zinkt vanzelf, courgette kun je geven, en GEEN plecotabletten kopen in de winkel want ook die zitten bomvol vismeel en zijn dus uitermate slecht voor je algeneter, haal ze nou bij die webshop die ik zei (nee geen aandelen maar wel hele goede ervaringen ermee) want dan weet je 100% zeker dat je ze voert wat ze nodig hebben

Op de ingrediënten van mijn huidige voeding staat wel dat er algen inzitten:

277039
 


kijk hier eens.
 
Ok vreemd. Rifwachter staat toch wel bekend als een prima zaak maar dit is zeker het verkeerde voer. Prima voer voor vleeseters maar niet voor herbivoren. Misschien een nieuwe medewerker of zondagmiddag exemplaar ;)

Zit je pleco al op de komkommer?
Nee de pleco lijkt niet heel veel interesse te hebben in de komkommer
 
Ja zit wel alg in maar erg weinig. Zo te zien nog niet eens 1%

277040
 
Op de ingrediënten van mijn huidige voeding staat wel dat er algen inzitten:

Bekijk bijlage 277039
Ja klopt maar dat aandeel is veel te klein, het hoofdbestandsdeel is vismeel (kreeftachtigen, weekdieren, vis, visproducten is allemaal vismeel) en dat is net zo slecht voor d ealgeneter als dagelijks een berg patat voor jouw, ik dacht het aandeel algen een kleine 3% zal zijn (heb ooit ergens een onderzoek erover gelezen van diverse samenstellingen van voer van bekende merken)
 
Ja zit wel alg in maar erg weinig. Zo te zien nog niet eens 1%

Bekijk bijlage 277040
Ik ga morgen ochtend direct naar de winkel, ik wil namelijk niet nog een vis verliezen. ik durf het niet aan om nog wat te bestellen. de vis zit namelijk al bijna 2e halve week met verkeerd/slecht voer door verkeerd advies.
wat zou je aanraden als ik naar de winkel ga? is zoiets goed:
277041
 
Maar dat filmpje is niet van Bertus zelf, deze soort is de L181 ancistrus, gewoon van internep geplukt, en zoals gezegd:"internep staat bol van de verkeerde voorbeelden
Ja maar dat wilt niet meteen wat zeggen. Het filmpje is niet getrukeerd in ieder geval.
 
Ik stem op groente in het algemeen.

Komkommer moet niet meteen in vooroordeel getrokken worden.
 
Ach het staat op internet dus zal wel niet waar zijn ;)

Komkommer is prima. Even geduld en hij zit er zo van te peuzelen. Courgette, spitskool, sla, broccoli, bloemkool is ook allemaal prima. Zoals Cedric zegt afwisselen is verstandig.
 
Klopt, maar komkommer is gewoon geen goed advies, dat is wat ik probeer te zeggen
Wat zou je op dit moment in mijn situatie doen? Komkommer is het enigste wat ik op dit moment in huis heb. zou je dit laten liggen? of kan ik het beter verwijderen en morgen ochtend als ik goed voer heb dit voeren?
 
Ik vind het een beetje vreemd, heeft rifwachter jou novo tabs meegegeven voor pleco's? Of bedoel je JBL NovoPleco?
De andere vissen en de garnalen zijn wel gek op die Novo tabs, als ik ander voer heb kan ik dit dan blijven voeren of is dat niet verstandig?
 
Wat zou je op dit moment in mijn situatie doen? Komkommer is het enigste wat ik op dit moment in huis heb. zou je dit laten liggen? of kan ik het beter verwijderen en morgen ochtend als ik goed voer heb dit voeren?
Zou het eruit halen en het hele idee van komkommer overboord zetten, de vis eet er niet van dus belast het je water onnodig, morgenochtend naar de supermarkt gaan en spinazie/courgette/bloemkooltje halen, spinazie blancheren en dat voeren (supermarkt gaat al om 8 uur open vaak) en dan niet naar de dierenwinkel gaan maar (ik val in herhaling) nu meteen bij voervoorvis.nl het juiste voer bestellen, heb je het dinsdag in huis
 

Terug
Bovenaan