Is dit een schimmel?


Vonk..

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2017
Berichten
64
Leeftijd
43
Locatie
Erichem
Goedenavond, ik ben bang dat dit een schimmel is. Ik heb al een flinke waterwissel gedaan. Maar wat kan ik nog meer doen? Waar ik ze vandaan heb hebben ze veel zachter water dan waar ik woon. Is dit misschien ook het probleem? Alvast bedankt.
Mvg Kasper
IMG_20201012_003155.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee is geen schimmel, schimmel is pluizig, wat het wel is weet ik niet. Je zou een kuurtje voogle kunnen doen, dit is goed voor de weerstand van de vis en tast niet je bacterien aan
 
De foto is niet erg scherp om goed te zien maar op de kop lijkt het toch wel op een soort van plukje? Als het een plukje, wat harig is kan het schimmel zijn. Kijk ook even naar de oogjes van deze en een gezond exemplaar. Staan die oogjes meer uit de kop?

Scherpere foto en een totaaltje van je aquarium en wellicht wat andere visjes?

Watertje/waardens verder goed?
 

Goedemiddag, ik wil iedereen bedanken voor de berichten. Na mijn waterwissel zie ik nu al wel verbetering. Ik had de slechtste vis op de foto gezet de andere die ook wat hebben zijn bijna genezen en de slechtste gaat ook al beter. Ik blijf doorgaan met veel waterwissel en daarna als ze genezen zijn verhuis ik een aantal naar een ander aquarium. Misschien is het wel overbevolkt.
Mvg Kasper.
 
Goed om te lezen dat ze wat opknappen. Vooral even niet te koud verversen mocht het stip zijn. Koud water triggert stip. Succes.
 

Terug
Bovenaan