Is dit een sarasa?


L

Lagrezo

Guest
Hallo,

Wij hebben een klein vijvertje in onze tuin. De vijver heeft een inhoud van, grofweg, 2000 liter. We hebben hem al twee jaren en hebben een paar bewoners aangeschaft:
� ��n goudvis,
� twee(?) sarasa komeetstaarten,
� vijf shubunkins,
� vijf blauwwindes (er is ons verteld dat deze makkelijk in onze vijver kunnen, al heb ik wel mijn twijfels. Als de vissen te groot worden hebben we altijd nog vrienden met een enorme vijver).

We hebben deze winter last gehad van een hongerige reiger, er waren namelijk eerst vijf sarasa's, maar de reiger gaf de voorkeur aan de mooie roodgekleurde visjes ;( Gelukkig is dat probleem opgelost^^

Nou ja, om maar ter zake te komen: Toen wij de vissen kochten, merkten we al dat er ��n vis was (de vis is verkocht onder de naam 'sarasa') die wat dikker was. Ook had, en heeft, de vis een kortere staartvin. Eerst dachten we dat dit een vrouwtje was met een opgezette buik, maar ook in de winter heeft de vis een dikke buik. Wat voor vis kan dit zijn? Hij/zij ziet er, qua kleur, gewoon uit als een gezond sarasaatje, maar qua vorm? Nope.

Kan iemand ons hieruit helpen?

Alvast bedankt^^

Caroline

Ps. Ik zal even kijken of ik een foto in kan voegen, maar anders hoop ik dat jullie genoeg informatie hebben aan mijn beschrijvingen:)
 
Sarasa is niets anders dan de term dat het een rood/witte Goudvis is. In de tuincentra zitten rood/witte Goudvissen en rood/witte komeetstaarten (dat is ook gewoon een Goudvis met iets langere vinnen) door elkaar en worden verkocht als sarassa.

Komeetstaart.
jAbeQkw6TEkVLkKlrEVwGmc9b1h_Lzxw.jpeg


Gewone
GOLDFISH_COMET_SARASSA_MEDIUM.jpg


De jouwe is ws een vrouwtje. ;)

Winde's worden 50cm en zijnniet geschiktvoorjouvijver helaas.
 

Terug
Bovenaan