Is dit een eitje of iets anders?


Wouter Smit

Active member
Lid geworden
9 mei 2022
Berichten
26
Leeftijd
23
Hallo allemaal, ik keek net even goed in mijn aquarium en vond dit balletje. Weten jullie wat het is? Ik heb kegelvlekbarbelen, ik dacht misschien dat het een eitje was. Een visje is ook we erg dik.
3A8F3D76-274C-4E79-8FC3-60FDA398D196.jpeg
 
Hoe kan dat komen? Want dit is de enige vis in mijn aquarium.
 
Heb trouwens wel meer meerdere kegelvlekbarbeeltjes
 
Erg bijzonder dan en is het niet iets wat je nu pas ziet? Lijkt me een vrij nieuw stukje hout.
 
Misschien heeft het er al opgezeten maar ja dat weet je denk ik niet. Ik zou afwachten hoe het zich ontwikkeld en misschien eten de visjes het ook wel op.
 
Het ziet er inmiddels zo uit. Er begint iets in te komen. Weten jullie wat, Of is het niets?
7EDBF04B-FA6D-4766-820F-3681C95EA252.jpeg
 
Lijkt inderdaad op leven dus dat is wel weer leuk. Ik heb nog nooit eitjes van de Kegelvlek gezien.
 
Ja is een eitje maar in denk niet van je kegelvlekjes want daar is dit eitje wel heel groot voor
Ik ben geneigd je te geloven, maar anderzijds de foto's zijn wel van erg dichtbij. Zou het niet toch mogelijk kunnen zijn? Als ik die tie wrap zo bekijk is het niet zo heel groot toch?

@Wouter Smit zou je eens een foto kunnen maken met een muntje erbij of een totaaltje van het aquarium, dan is het misschien wat makkelijker om de grootte in te schatten.
 
Oké mooi! Moet ik het gewoon hun gang laten gaan of iets anders mee doen?
 
De kans is groot dat ze hem of haar gaan opeten maar ja dat is de natuur en ik zou veel drijvers gebruiken en er het beste van hopen.
 
Zou ik ze ook ik een kweekbakje kunnen doen?
 
Zou je kunnen proberen maar ik weet niet wat je daaronder verstaat. Moet wel circulatie zijn in het bakje.
 
Heb deze net nog gevonden. Is deze ook goed of te weinig doorstroming?
B769EB04-B669-4F9D-B17D-983B7206ADF0.jpeg
 
Zou er dan een slangetje met luchtpomp in hangen.
 
Moet ik het eitje erin leggen of pas als het uit is gekomen? Ben nog niet zo bekend met eitjes enz😬
 
De enige goede bakjes (die ik gevonden heb) zijn de Ziss breeding box. Hier zijn verschillende varianten van.
Overigens zou ik dat ene eitje laten zitten. Grote kans dat je het of beschadigt of te lang uit het water hebt, waardoor de kans kleiner wordt dat het uitkomt (als het al van de kegels is).
 

Terug
Bovenaan