Is dit een bloedzuiger?


Miek

Member
Lid geworden
22 november 2023
Berichten
7
Leeftijd
43
Deze zijn meegelift met een mosstok, ondanks twee weken quarantaine. Een grote vond ik in mijn filter. De kleine kan zichzelf bol maken, de grote krult zichzelf op. Ze zwemmen niet, maar kruipen over het glas.

IMG_2935.jpeg
IMG_2936.jpeg

 
Typisch voor een bloedzuiger ze krullen zich op en kunnen zichzelf weer langer maken, advies met een pincet verwijderen.
Zijn niet echt een bedreiging voor de vissen, maar ik begrijp wel dat je deze liever niet wil zien.

Zitten ook vaak zonder dat we het weten in de wortels van de echinodorus, normaal gesproken zie je ze niet omdat ze zich in de bodem ophouden, maar soms kruipen ze daaruit en komen naar boven.
 
Typisch voor een bloedzuiger ze krullen zich op en kunnen zichzelf weer langer maken, advies met een pincet verwijderen.
Zijn niet echt een bedreiging voor de vissen, maar ik begrijp wel dat je deze liever niet wil zien.

Zitten ook vaak zonder dat we het weten in de wortels van de echinodorus, normaal gesproken zie je ze niet omdat ze zich in de bodem ophouden, maar soms kruipen ze daaruit en komen naar boven.
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat ze geen bedreiging zijn. Ik heb babyguppen en garnalen. Ik was ook al even bang dat mijn tetra een parasiet heeft, maar dan is er toch iets anders aan de hand. Dat is ook een vraag die ik wilde stellen, maar dat zal ik dan op de goede plek doen.
Ik hoop wel dat mocht er een op onze borstelneus gaat zitten, we daar op tijd achter komen. Ik zal het zo goed mogelijk in de gaten houden.
 

Terug
Bovenaan