Is deze japonica garnaal zwanger?


N

Nick van Loon

Guest
Hallo allemaal,
Ik bekeek daarnet mijn japonicagarnalen en dacht dat deze zwanger zou zijn. Heb er daarom maar een foto van gemaakt om te horen wat jullie ervan denken.
CIMG7167.JPG

Alvast bedankt :)
 
Klopt, ik zie eitjes. Er is alleen een groot probleem. De jongen hebben de eerste maanden brak water nodig en volwassen japonica's kunnen daar niet tegen. Dus verdere opkweek is (vrijwel) onmogelijk
 
Dat weet ik, maar dan is het toch mogelijk om de grote japonica weg te halen nadat de eitjes loskomen? In het slechtste geval overlijdt de grote japonicagarnaal maar komen daar wel een aantal nieuwe kleintjes voor terug dat is de natuur toch..?
 
De larven worden gefaseerd losgelaten en kunnen maar enkele uren tegen zoet water. Dat werkt dus niet zo.

Je zou het vrouwtje apart moeten zetten als de eitjes bijna zover zijn en vervolgens de larven met bijv. een pipet afzuigen en in brak water zetten.
 
Okee bedankt. Ik ga morgen naar de aquariumwinkel voor de benodigheden om brakwater te maken en een oplossing te zoeken om vrouwtje en larven in leven te houden.
 
Ik zou eerst een hoop info vergaren en voorbereidingen treffen om dit voor een volgende keer te proberen want komt meer bij kijken dan je denkt.
 
Zoek bij een garnalen forum.
Bij kweek verslagen.
reken op 3 weken water voorbereiding, voor alg in de bak.
en op zeker 6-7 weken. nazorg.
Dan later terug naar zoetwater
 

Terug
Bovenaan