is deze camera goed?


S

sinneD1994

Guest
Hoi.

Ik zit te denken om de Nikon D5100 te kopen.
Ik heb geen verstand van Fotografie.. ( ik lees dat de D5100 en D3200 een leuke beginners camera is, tot Semi-prof )

Ik wil graag me Aquarium fotograferen, is dit de juiste toestel, en me vissen ofcourse! :D


Groeten!
 
Als je voor een Nikon wil gaan kunnen kijken naar een model met ingebouwde auto-focus motor (in de camera).
Dit zorgt er voor dat je ook iets oudere lenzen (lees goedkopere) zou kunnen gebruiken en dus geen fortuin kwijt bent voor een leuke macro lens :D Dit maakt het wellicht leuker om de camera te blijven gebruiken en iets makkelijker om je lenzen set uit te breiden.
 
heb je misschien een Naam? van een Camera die een aanrader is voor Close-ups?
 
Tja ik weet niet wat je te besteden hebt. Ik heb mijn Nikons tot nu toe ook tweedehands gekocht nadat ik met de eerste het schip ben ingegaan (had een D40 gekocht en kwam er toen dus achter dat ie alleen de nieuwe lenzen aankon). Ik zie op de Nikon site de D7100 staan die heeft een AF motor ingebouwd. Dat is dus eventueel een optie. Als je iig een nieuwe wil kopen.

Ik moet mijn D1x nog op gaan laden. Ik maak nu nog steeds foto's met mijn Samsung Note2 :S

Waar je dus op moet letten bij de Nikon:

highres-nikon-d7100-dslr-4_1363279339.jpg
 
Ja, die 7100 nieuw is wel aan de dure kant :p..
Ik ga vandaag nog even rond snuffelen, ik hou het zeker in de gaten!

Thanks ! :D
 
Je zou eventueel hier kunnen kijken. Ze hebben wat leuke D300's en D300Sen staan.
En als je eventueel alleen foto's gaat maken heb je er ook nog wat D80 en 90's staan. En je kan meteen kijken voor wat leuke lenzen :)