Is deze bodem goed?


pukky83

Well-known member
Lid geworden
4 september 2012
Berichten
164
Locatie
steenbergen nb
Hoi ik ben 'n betta bakje aan 't Indraaien met 'n aqua decor substrate van vdl. Alleen lees ik net op de achterkant dat 't 'n substrate soil is en dat er nog 'n laag grind over heen moet.

Nu heb ik deze gekocht omdat ik de kleur wel leuk vond dus nu mijn vraag zou er echt nog grind over heen moeten? En heeft er iemand hier ervaring met deze bodem?

En heeft deze bodem invloed op de waterwaardes?
 

Bijlagen

  • vdl-substrate-soil-bottensubstrat-35-l-25-kg.jpeg-1.jpg
    vdl-substrate-soil-bottensubstrat-35-l-25-kg.jpeg-1.jpg
    76.3 KB · Weergaven: 38
  • vdl-substrate-soil-bottensubstrat-35-l-25-kg.jpeg.jpg
    vdl-substrate-soil-bottensubstrat-35-l-25-kg.jpeg.jpg
    118.9 KB · Weergaven: 37
Ik zou zo n grove bodem niet nemen met garnalen want daar vinden ze slecht voedsel tussen. Verder heb ik geen ervaring met deze bodem. Je kan als je Neocaridina s wil houden ook prima filterzand nemen of Aquasand.
 
Ik zou zo n grove bodem niet nemen met garnalen want daar vinden ze slecht voedsel tussen. Verder heb ik geen ervaring met deze bodem. Je kan als je Neocaridina s wil houden ook prima filterzand nemen of Aquasand.
Er komen ook geen garnalen in. Alleen veel planten en 'n betta splendens. En op de foto lijkt 't grover dan 't is.
 

Bijlagen

  • 20230915_194449.jpg
    20230915_194449.jpg
    3 MB · Weergaven: 37
Beetje misleidende produkt want mensen gaan ervan uit het het reguliere aquasoil is.
En dat is het dus niet. Het is een voedingsbodem , en dan ook nog eens B-merk. Het bevat weinig voedingsstoffen.

Het gaat niet je waterwaarden beïnvloeden, en er moet wel een afdeklaag van zand of grind overheen.
 
Beetje misleidende produkt want mensen gaan ervan uit het het reguliere aquasoil is.
En dat is het dus niet. Het is een voedingsbodem , en dan ook nog eens B-merk. Het bevat weinig voedingsstoffen.

Het gaat niet je waterwaarden beïnvloeden, en er moet wel een afdeklaag van zand of grind overheen.
Dus het is 'n miskoop helaas. Dan morgen even 'n nieuwe bodem gaan kopen. Was er al bang voor.
 

Terug
Bovenaan