interne of externe verwarmingselement??


D

Delfzijl

Guest
Aangezien de kans bestaat dat mijn oude interne verwarmingslement kapot is zit ik erover na te denken over de aanschaf van een externe verwamingslement van 300 wat en wel van Hydor. Mijn vraag is is dit een goed merk? en wat is nu beter intern of extern?? ik heb al gekeken op internet maar snap er niks van en kom er zo niet uit, daarom wil ik vragen naar jullie eigen ervaringen! Het is voor een Juwel Vision 450 liter bak.

En wat ook handig is om te weten, welke thermometer is t beste? de internet die je in t water doet dus analoog, of toch de digitale externe thermometers???
 
Ik zou niet voor een extern verwarmingselement gaan, lees de reviews maar eens door.
Mensen klagen vaak dat deze verwarmingselementen maar een korte levensduur hebben. (kosten lopen dus hoog op!)

Bovendien vind ik het maar een overbodige luxe, voor minder geld heb je een goede verwarmingselement die veel langer mee gaat voor in het aquarium.
Als je hem niet in het zicht wilt hebben werk je hem toch gewoon goed weg met planten e.d.

(300 watt is wel een beetje weinig als de bak in een ruimte staat waar de temperatuur in de ruimte ver onder de temperatuur van het aquarium is)


Dit is hoe ik er over denk..
 

Terug
Bovenaan