Intaqo essential toleranties


RensY

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2022
Berichten
689
Leeftijd
33
Hallo,

Ik wil in de nabije toekomst mijn aquarium verder automatiseren door ook voedingspompen toe te voegen en in heb daarvoor de Intaqo essential op het oog. Mijn huidige Ph-controller meet de Ph met 2 cijfers achter de komma, maar opent het magneetventiel pas bij een verschil van 0,10 ten opzichte van de ingestelde waarde. Ik heb een ingestelde waarde van 6,20 als die waarde bereikt is sluit het magneetventiel en die wordt pas weer geopend bij een waarde van 6,30. Persoonlijk vind ik het verschil in Ph tussen 6,2 en 6,3 nogal groot en daarmee de schommeling teveel. Geldt dit voor de Intaqo Essential ook of wordt de magneetklep sneller geopend bijvoorbeeld zodra de Ph 0,01 afwijkt? Mogelijk hier iemand die ervaring heeft met dit product.
 
Mag ik vragen welke ph controller je hebt Rens want ik heb al een paar controllers gehad en allemaal kon ik die instellen met een interval van 0,05.
 
Mag ik vragen welke ph controller je hebt Rens want ik heb al een paar controllers gehad en allemaal kon ik die instellen met een interval van 0,05.
De Seramic van Sera.
 
Ja raar voor zo n duur ding maar weet je zeker dat die niet lager kan dan 0,1 want ik dacht dit wel te lezen in de gebruksaanwijzing maar wellicht lees ik het niet goed. Zover ik begrijp is die 0,1 te verhogen en te verlagen.

Veranderen van de hysterese
De in-/uitschakelhysterese geeft aan, hoe groot het
schakelvenster tussen in- en uitschakelen is. Bij een
ingestelde pH-setpoint van pH 7 en een schakelhyste-
rese van 0,1 schakelt het magneetventiel de CO2-toe-
voer bij pH 7,1 in en bij het onderschrijden van pH 7
weer uit. Door de schakelhysterese wordt voorkomen,
dat het magneetventiel bij de kleinste schommelingen
telkens in- en uitschakelt. De slijtage van het magneet-
ventiel wordt verminderd.
Door de toetsen
en
tegelijkertijd in te drukken, wordt op het display de
waarde voor de in-/uitschakelhysterese knipperend
weergegeven.
Met de pijltjestoetsen kunt u deze nog verhogen of
verlagen. Na het bereiken van de gewenste
 
Ja raar voor zo n duur ding maar weet je zeker dat die niet lager kan dan 0,1 want ik dacht dit wel te lezen in de gebruksaanwijzing maar wellicht lees ik het niet goed. Zover ik begrijp is die 0,1 te verhogen en te verlagen.

Veranderen van de hysterese
De in-/uitschakelhysterese geeft aan, hoe groot het
schakelvenster tussen in- en uitschakelen is. Bij een
ingestelde pH-setpoint van pH 7 en een schakelhyste-
rese van 0,1 schakelt het magneetventiel de CO2-toe-
voer bij pH 7,1 in en bij het onderschrijden van pH 7
weer uit. Door de schakelhysterese wordt voorkomen,
dat het magneetventiel bij de kleinste schommelingen
telkens in- en uitschakelt. De slijtage van het magneet-
ventiel wordt verminderd.
Door de toetsen
en
tegelijkertijd in te drukken, wordt op het display de
waarde voor de in-/uitschakelhysterese knipperend
weergegeven.
Met de pijltjestoetsen kunt u deze nog verhogen of
verlagen. Na het bereiken van de gewenste
Ik heb em gratis bij mn co2 systeem gekregen dus het was niet m'n eigen keuze:p
In de handleiding staat het volgende:
20230817_152019.jpg


Ik zie niets over dat het in te stellen is.
 
Ik zie de manual waar jij doe tekst vandaan hebt, maar dat is van een nieuwere versie van het apparaat waar het dus in te stellen is.

Maargoed ik wil sowieso naar een controller waarbij ik ook vloeistoffen toe kan voegen dus een andere komt er sowieso.
 
Ok ja ik wist niet dat je een ouder model had en jammer dat dat daar nog niet bij kan.
 
Iemand nog een idee?
 

Terug
Bovenaan