Inspiratie gezocht 180 L


Thijme

Active member
Lid geworden
1 februari 2018
Berichten
35
Leeftijd
41
Hai!
Over een paar weken kunnen we onze 180 l bak gaan vullen en inrichten ( nu nog wachten op de kast die er voor gemaakt wordt).
Nu zit ik vast te kijken wat voor soort vis ik erin zou willen.

Wij hebben momenteel een kleiner bakje staan, die overbevolkt is geraakt met guppen en garnalen ( die doen het beiden iets te goed…). De guppen zijn allemaal oranje/regenboog kleur. Erg mooie diertjes! Ik zou daar het liefst een deel van overzetten ( denk mannen over, vrouwtjes in het kleinere bakje laten zitten, beetje afhankelijk hoeveel van de kleintjes man/vrouw blijkt).
Er zitten ook 5 neon tetra’s in. Ik twijfel of ik die over wil hebben.

Ik wil eigenlijk een heel kleurrijke bevolking erin hebben straks. Wat zou hier goed bij passen volgens jullie?
kan er naast de guppen ook een wat grote school van iets bij?

Een wat groter L nr staat ook op de verlanglijst.
 
Hou er rekening mee dat Guppen kweken als konijnen maar dat zal je vast al wel weten. Rasbora Espei is ook een leuk kleurrijk en scholend visje.
 
Hou er rekening mee dat Guppen kweken als konijnen maar dat zal je vast al wel weten. Rasbora Espei is ook een leuk kleurrijk en scholend visje.
inmiddels wel haha! Ondanks het terug schroeven van het voeren blijft het maar komen met nieuwe aanwas. Vandaar het plan om mannen en vrouwen te gaan scheiden ;). Maar wil ze niet weg doen.

Even Google gebruikt, die ziet er idd leuk en kleurrijk uit!
 
Ja volgens mij heeft voeren weinig te maken met het kweken tenzij je ze uithongerd;)
Ja ik had ze ook in een 180 liter en het valt op dat ze erg mooi scholen en niet alleen bij gevaar zoals je vaak ziet.
 
Je kunt er een rover bij zetten, dan worden er wat jonkies weggevangen.
bijv pauwooggrondel, Fundulopanchax gardneri.
 
Waarom zou je die neon tetra’s niet overzetten? Ik vind dat mooie visjes als ze in een grote school zwemmen (dus veel meer dan 5😉).
 
Wat vind je van Hypessobrycon eques, die hebben nogal wat kleur. Zullen ook voorkomen dat er jonge guppen overblijven.
 

Terug
Bovenaan