Inrichting rio 450 Discus met plantenpakket online


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Hallo allemaal,

In het forum en online zag ik dat een aantal online winkels complete beplantingspakketten aanbied voor een bepaalde grote Aquarium

Ik wil mijn Juwel rio 450 gaan inrichten en heb al 2 grote stukken kienhout en ben mezelf aan het inlezen over de beplanting

Nu zie ik online complete sets voor discusbakken van 150cm en dit lijkt erg interesant enkel heb ik geen ervaring met planten kopen online.

Wie heeft deze ervaring wel en kan aangeven of dit een goed idee is, en eventueel waar ik het beste zou kunnen kijken
 
Ik heb zelf goede ervaringen met planten van aquaplantsonline.nl en aquastorexl.nl

Het is leuk als de planten passen bij je biotoop (dat zal in zo'n pakket vast goed zitten). Het zullen dan waarschijnlijk planten zijn die bestand zijn tegen hogere temperaturen en wat minder licht. Maar kijk vooral of het past bij je aquarium en de techniek die je hebt/wilt: licht, CO2, bodem, etc.
 
Ook ik heb goede ervaringen met aquaplants online ( mijn vaste leverancier) maar ik zou nooit een totaal plantenpakket kopen, niet nodig omdat vooraf niet de garantie er is dat alle planten gaan aanslaan.
Geeft enkel weer dat een plantenpakket ( biotoop gericht waarschijnlijk bij elkaar past) maar niet meer dan dat.
 
Ook ik heb goede ervaringen met aquaplants online ( mijn vaste leverancier) maar ik zou nooit een totaal plantenpakket kopen, niet nodig omdat vooraf niet de garantie er is dat alle planten gaan aanslaan.
Geeft enkel weer dat een plantenpakket ( biotoop gericht waarschijnlijk bij elkaar past) maar niet meer dan dat.
Bedankt voor de info, wat zou u aanraden om te doen. Zelf de samenstelling bepalen op plantspecs(temp etc) , heb momenteel een mooi stuk kienhout van 1 meter x 50cm wil voor laag (bodembedekkers) en dan langzaam omhoog met de hoogte van de planten
 
Begrijp dat je voor een discusbak planten zoekt, dat is niet direct waar je naar moet zoeken, de planten zijn ondergeschikt aan hoe de discusvissen zich houden en ontwikkelen, planten hebben daar geen invloed op.
Amazone zwaardplant zou een optie zijn maar het water is vooraf verteld is veel ( moeilijker) belangrijker, de vissen maakt het geen ene bal uit waar jou plantenbestand uit bestaat.
Hoogstends de temperatuur die de te kopen planten kunnen verdragen.
Kijk eerst eens naar de watersamenstelling, en laat het plantenbestand even naar de 2e plaats gaan.
 

Terug
Bovenaan