Inrichting nieuwe bak - Samengesteld plantenpakket aan te raden?


Lovain

Well-known member
Lid geworden
11 oktober 2020
Berichten
96
Leeftijd
33
Hi allen,

Allereerst een introductie. Ik heb een Aquatlantis Fusion 150 Horizon aquarium. Een korte opsomming: Over de gehele lengte van het aquarium komt een spray-bar. Qua achterwand gekozen voor een poster. Er komt een CO2 installatie met PH-controller. Externe biologische filter, met een losse mechanische voorfilter. Losse controller voor het licht. Qua ondergrond wordt het Aquasand van de Hornbach. Het aquarium is vooralsnog leeg, er moeten nog diverse componenten komen welke ik eerst aan wil sluiten alvorens ik ga starten. Het aquarium staat zo-goed-als-in-mijn-keuken, welke een antraciet kleur heeft. Het meubel van het aquarium heeft een betonkleur. Foto 1 zoals het er nu bij staat.

Voor de Corona tijd heb ik veel gereisd, waardoor ik het leuk vindt om elementen van mijn reizen terug te laten komen in het aquarium. Bijvoorbeeld de Angkor temples of andere soortgelijke bezienswaardigheden. Daarnaast wil ik graag een of twee stukken 'mangrove hout' toevoegen. Vooralsnog specifiek deze in verband met de looks (vorm en kleur). Ik heb reeds het eea ingetekend, om een beetje een impressie te hebben wat het zou doen qua oppervlakte. Dit is dus alleszins een definitieve opzet of wat dan ook. Foto 2 qua indicatie.

Qua vissen komen er sowieso Neon Tetra, Corydora en Diamant Gourami in. Het bestand zal uiteindelijk uitgebreid worden, maar dat is een latere zorg. Qua beplanting hoeft het vooralsnog geen uitzonderlijke aquascape bak te worden. Idealiter is het een combinatie aan planten die perfect op elkaar ingespeeld is. Dat kan betekenen dat ik uitgebreid ga Googlen en het eea op elkaar afstem op basis van waterwaardes, of ik pak een pakket.

Nu komt ik bij de vraag: hebben jullie ervaring met vooraf samengestelde pakketten? Zoals bijvoorbeeld deze van aquaplantsonline? Zijn dit soort pakketten inderdaad op elkaar afgestemd? De bijgevoegde link is bewust voor een ietwat kleiner aquarium, zodat ik de vrijheid heb om nog naar eigen believen aan te vullen. Of is er mogelijkerwijs een handige site die makkelijk planten laat samenstellen op basis van de benodigde waardes (ph/hardheid/licht/...)?

Andere tips zijn uiteraard altijd welkom! De decoratiestukken zijn van Aqua Della, de stukken hout zijn van Superfish.

Dank!
 

Bijlagen

  • 20201101 Poster achterkant 1.jpeg
    20201101 Poster achterkant 1.jpeg
    56.9 KB · Weergaven: 94
  • 20201103 Eerste opzet inrichting.PNG
    20201103 Eerste opzet inrichting.PNG
    164.1 KB · Weergaven: 101

Terug
Bovenaan