Inheemse waterpest te gebruiken in aquarium?


Amarantha

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2013
Berichten
283
Ik vroeg me af of onze inheemse waterpest te gebruiken is in het aquarium. Het aquarium waar ik het in wil gaan gebruiken is onverwarmt, maar heeft in de praktijk op het moment toch wel een temperatuur van boven de 20 graden.
 
Goede vraag maar zolang de temp niet veel afwijkt zou het wel kunnen lijkt me maar pas op dat je met deze planten niks anders binnenhaalt.
 
Ik ben momenteel op vakantie en kwam in een stroompje heel mooi volle waterpest tegen. Zal er wat van plukken en in een emmer water zetten. Kan het mooi spoelen.
 
Ik heb al diverse keren gelezen dat je met de wilde planten parasieten mee kan krijgen.
Met als resultaat dat je hele vissen bestand er aan gaat. Voor een paar euro heb je een paar bosjes bij de lfs dus ik zou het risico niet nemen...
 
Het is in Nederland officieel verboden om planten uit de natuur mee te nemen. Ik kan me goed voorstellen dat je denkt , zo'n helder stroompje met waterpest, wat kan dat voor kwaad. Als je wat meeneemt en in een witte emmer doet dan gaan parasieten op wand van de emmer zitten. Die kunnen zich namelijk in dat stroompje prima tussen de waterpest verstoppen.

Je hebt bij het meenemen van planten uit de natuur geen idee wat voor bacteri�n je ook meeneemt. Dat is daardoor niet zonder risico.
Ik heb een keer prachtige cyclops gevangen in een vijver en die aan mijn vissen gevoerd. Doordat de vijver een overstort van het riool is heb ik ook schadelijke bacteri�n in mijn aquarium gekregen. De volgende dag leefde er niet een vis meer.

hobbygroet,
Jos Hut
 
O jee, dan heb ik geluk met de vlooien hier in de sloot. Die voer ik al 2 maanden om de dag ongeveer. Maar ja dat is een doodlopend slootje achter het huis waar niks op uitkomt.
Maar zelf zou ik ook liever een plantje in de lfs gaan halen hoor.
 

Terug
Bovenaan