Ineens Jonge corydoras panda in mijn aquarium?


Andre73

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2023
Berichten
307
Leeftijd
50
Hallo ik zag 2 dagen terug ineens jonge pandas in het Aquarium. ze zijn een halve ongeveer tot 1 cm klein. erg lief om te zien. ze zitten veel onder het hout nu en komen af en toe tevoorschijn om de bodem af te zoeken. ze eten gewoon mee wat op de bodem ligt algentabletten en bodemtabletten. panda snacks, granulaat..

volgens mij heb ik een een 2 week geleden eerst ook eieren tegen het glas zien zitten maar dacht dat het van slakken was. en nu heb ik wat opgezocht erover. ik heb dus onbewust voor antwoord C gekozen . maar hoezo moeten de ouders ervan af gehouden worden? ik zie dat de grote pandas er geen aandacht aan besteden.


7) Nu dat je eieren hebt, hoe laat je ze uitkomen?​

Je kan verschillende dingen doen:
a. Haal de eieren weg en stop ze in een bakje met een bruissteentje.
b. Verwijder de ouders en behandel de hele bak.
c. Doe niets en hoop dat de ouders de jongen niet vinden.
Het antwoord is: A of B, maar nooit C.
 
Hallo ik zag 2 dagen terug ineens jonge pandas in het Aquarium. ze zijn een halve ongeveer tot 1 cm klein. erg lief om te zien. ze zitten veel onder het hout nu en komen af en toe tevoorschijn om de bodem af te zoeken. ze eten gewoon mee wat op de bodem ligt algentabletten en bodemtabletten. panda snacks, granulaat..

volgens mij heb ik een een 2 week geleden eerst ook eieren tegen het glas zien zitten maar dacht dat het van slakken was. en nu heb ik wat opgezocht erover. ik heb dus onbewust voor antwoord C gekozen . maar hoezo moeten de ouders ervan af gehouden worden? ik zie dat de grote pandas er geen aandacht aan besteden.


7) Nu dat je eieren hebt, hoe laat je ze uitkomen?​

Je kan verschillende dingen doen:
a. Haal de eieren weg en stop ze in een bakje met een bruissteentje.
b. Verwijder de ouders en behandel de hele bak.
c. Doe niets en hoop dat de ouders de jongen niet vinden.
Het antwoord is: A of B, maar nooit C.
Optie B? Ook al zo'n vreemde. Behandel de hele bak? Wat, waarvoor en waarmee?
Dubieuze meerkeuze vragen hoor.
 
Als je genoeg schuilplaatsen hebt komt het vaak wel goed met een aantal jongen.
Haal je de eitjes eruit dan hou je over het algemeen meer jongen over (als ze niet ten onder gaan aan schimmel).

Eitjes worden vaak opgegeten door de corydoras zelf, jongen valt over het algemeen wel mee.

Vind hier geregeld jonge corydoras sterbais in het externe filter. Vroeger bij de panda ook geregeld jongen in het aquarium zelf, scheelt wel dat het een redelijk makkelijke corydoras soort is.
 
Ik hoef ook geen 30 jongen ineens erbij te hebben maar ik heb er 2 gezien en die zijn al 1 cm groot dus neem aan dat deze blijven leven? komt mooi uit want ik had laatst 2 pandas gekocht bij de dierenwinkel en die waren verdwenen na een dag. bleek dus volgens de dierenwinkel aan het visje te liggen maar kreeg geen geld terug. er waren meer mensen met dat probleem. ik heb 3 pandas die vaak door de bak vliegen met paargedrag. dus dan weet je het wel.
 
Ik hoef ook geen 30 jongen ineens erbij te hebben maar ik heb er 2 gezien en die zijn al 1 cm groot dus neem aan dat deze blijven leven? komt mooi uit want ik had laatst 2 pandas gekocht bij de dierenwinkel en die waren verdwenen na een dag. bleek dus volgens de dierenwinkel aan het visje te liggen maar kreeg geen geld terug. er waren meer mensen met dat probleem. ik heb 3 pandas die vaak door de bak vliegen met paargedrag. dus dan weet je het wel.
Lekker van genieten en hopelijk zijn ze sterker dan hun ouders die uit de handel komen.

Ik heb hier ook jongen gehad, terwijl ik Keizertetra's rond had zwemmen. Ze hielden zich op onder de spons van een intern filter. Ik dacht eerst 1, maar 2 hebben dat overleefd. Ze zijn inderdaad schattig als ze zo mini zijn <3
 
Enige tijd geleden hier ook 2 rond zien scharrelen van het formaat baby.
Inmiddels al behoorlijke kleuters geworden die lekker mee grazen in het zand.
 
Ik heb een groepje albino’s en zie daar ook af en toe opeens een kleintje aan toegevoegd. Ik vraag me wel af hoe veel dat gaan worden de komende jaren, want ze worden heel oud.
 
Leuk dat je onverwacht een paar jongen hebt zwemmen. Misschien kun je er een foto van nemen.
 
Gooi wat botanicals in je bak; bolsa de pastor, sterculia pods, bladeren o.i.d. dan worden de mogelijkheden tot schuilen voor de kleine visjes nog groter.
 
Gooi wat botanicals in je bak; bolsa de pastor, sterculia pods, bladeren o.i.d. dan worden de mogelijkheden tot schuilen voor de kleine visjes nog groter.
Allemaal niet nodig. er komen er steeds meer bij. ik zag er nu al 6 en er zitten weer eitjes tegen het glas. de panda's paren maar door. en de kleine visjes worden gewoon met rust gelaten door de andere vissen maar trekken zich voornamelijk terug onder het hout. ik ga mij eerder zorgen maken dat er straks teveel komen en hoe ik dit kan stoppen??? volgens de dierenwinkel draait mijn aquarium erg goed als je corydoras panda's kan kweken.
 

Terug
Bovenaan