Ineens heelveel wit op mijn bodem ?


Boris Cornelis

Well-known member
Lid geworden
4 november 2018
Berichten
152
Leeftijd
28
46429138_287616998534090_2621209229259702272_n.jpg
46485915_198359904428767_7048458713362857984_n.jpg





Ik kom net thuis en zie op een groot opervlak van mijn bodem achterin allemaal wit. Geef ik mijn vissen te veel eten dat dit resten zijn? lijkt me niet (of komt dit van een plant)?

Help?
 
Ik heb dus ram cichlid koppel, zouden dit eitjes kunnen zijn?
 
Witte ding gwn bij avonturia gehaald, hoort gwn goed te zijn voor aquarium, kalk schilfers? vgm niet hoe kan ik dat checken
 
Ja, daar zullen ze ook wel meer dingen hebben. Mar wat nou niet in jouw bak hoor.
Planten horen erin, die zuurstof geven.
Dat doet dat niet.
 
Je ziet zo vaak nep planten in aquaria?
hoe dan ook hoe kan ik de bak schoonmaken van dat witte, als het ds daar aan ligt?
 
ik heb de vissen al een maand, kan toch niet in een keer? allemaal wit afgeven vanwege de vlokken?
 
Ja, En juist die bakken stoppen ermee.
Kustplanten geven toch geen zuurstof af?

Maar is goed, hoor. is jouw bak.
Dus malawi en blackwater bakken zonder planten zijn niet gezond?
Tuurlijk, echte planten zijn altijd goed, maar je hebt geen echte planten nodig voor een goed functionerende bak...
 
Het lag vgm toch echt aan de nep plant, heb deze er inmiddelijk uitgehaald. Wat zal ik doen om de vloer nu schoon te krijgen (gaan mn vissen hiervan dood?)
Ben nu beetje para.
 
Stuift het niet op als je met de hand over de bodem wappert want dan kun je het afzuigen.

Hoeveel liter is deze bak want ik zie een vrij klein filter.
 
Kleine 54 liter bak, zal wel stuiven maar waarmee moet ik dat afzuigen?
Heb daar niks voor?
 
Ben ook bang dat ze wat binnen krijgen van die witte vlokken (dat ze het ook beetje eten) hoe ernstig is dit? gaan mijn vissen nu dood?
 
Die kans is klein, als het echt gevaarlijk was had je dat al gemerkt.
Zoiets als dit heb ik niet in huis
Dat heb je ook niet nodig, gewoon een slang nemen, een kant in het water aan de andere kant kort zuigen en het water stroomt een emmer in, dan vlak over de bodem gaan, verder niets, dan zal je alles kunnen opzuigen, eventueel een 2e emmer nemen.
 
Oke maar zuig je dan niet relatief veel water op? (ik doe meestal 1x per week een 20% water verversing) ben bang als ik dit doe dat je snel 20% van het water vervang en dan nog niet al het vuil zal hebben schoongemaakt. Is het erg als ik dit in stappen doe, vandaag, over drie dagen (elke keer wat dagen tussen),
 
Daar we nog niet weten wat het precies is zou ik zeggen doe gelijk alles eruit, dan maar wat meer water verversen, zullen je vissen niet erg vinden, wel weer even plantvoeding toevoegen.
 
Kan toch niet al het water er uit halen met de vissen er in (vandaar dat ik stappen dacht)
 
Kan ik bij de gamma gwn een stuk tuinslang kopen, of ergens anders? wil geen hele tuinnslang kopen hiervoor (hebben jullie ideeen?)
 
Nagenoeg elke lfs heeft filterslang op voorraad welke je lang genoeg kan kopen.
Maar een tuinslang van de gamma kan ook gewoon, zolang je maar de gewone neemt en niet een x-hose.
 
Wat is een lfs? Tot nu toe gwn met emmer en kleinere schep emmer
 

Terug
Bovenaan