Indische glasmeerval


Erica_vissen

Well-known member
Lid geworden
30 april 2022
Berichten
221
Hallo, ik had wat vragen over de Indische glasmeerval. Ik wil graag 2 Indische glasmeervallen zou dat kunnen? Ik kan er helaas niet meer dan 2 want dan word het te krap. Of kunnen ze echt niet met 2? En eten ze ook noen tetra’s of andere vissen van dat formaat?

Ik heb een aquarium van 60 lang,30 breed en 35 hoog ( ik weet het niet op de cm maar het kan miss 2 cm groter/kleiner zijn)


Alvast bedankt:)
 
Helaas is je bak te klein voor glasmeervallen (moeten toch minimaal in een bak van 150 cm gehouden worden) en daarnaast is het een scholenvis die je dus met minimaal 10 stuks moet houden
 
oke, maar zouden ze dood gaan met 2? Want in zonnige dierenwinkels zijn er maar 2
 
Waarschijnlijk gaan ze niet zomaar dood. Maar ze voelen zich wel diep ongelukkig. Scholenvissen voelen zich niet veilig als de groep niet groot genoeg is.
 
Idd ze zullen nooit goed voelen zijn echte schuwe scholen vissen. Kardinaaltje worden voer.
 
oke, maar zouden ze dood gaan met 2? Want in zonnige dierenwinkels zijn er maar 2
dierenwinkels zijn geen goede vergelijking ,vissen zitten daar maar tijdelijk en op de garnaal bakken na zit waarschijnlijk niks goed voor langere periode.
 
Ik zal je vraag even naar een misschien wat herkenbaarder voorbeeld voor je vertalen:
Vraag: Kun je 2 mensen in een kamer van 3 x 3m houden voor de rest van hun leven?
Antwoord: ja hoor, ze zullen er niet dood van gaan, maar gelukkig? Nee dat niet.

Mijn advies is dus: ga op zoek naar iets wat je óók leuk vindt en dat wél happy is in jouw bak. Of schaf een grotere bak aan....

Kijk bijvoorbeeld eens naar een bijlzalmpje. Daar kun je een schooltje van houden en die zullen in jouw bak redelijk gelukkig kunnen zijn.
Of rasbora kubotai.
 
Ik zal je vraag even naar een misschien wat herkenbaarder voorbeeld voor je vertalen:
Vraag: Kun je 2 mensen in een kamer van 3 x 3m houden voor de rest van hun leven?
Antwoord: ja hoor, ze zullen er niet dood van gaan, maar gelukkig? Nee dat niet.

Mijn advies is dus: ga op zoek naar iets wat je óók leuk vindt en dat wél happy is in jouw bak. Of schaf een grotere bak aan....

Kijk bijvoorbeeld eens naar een bijlzalmpje. Daar kun je een schooltje van houden en die zullen in jouw bak redelijk gelukkig kunnen zijn.
Of rasbora kubotai.
Mijn vissen beschuldigen heel vaak mij voor grensoverschrijdendend gedrag, dan zitten ze weer te klein, of weer te weinig lucht door de co2mafiosies.

Oftewel is mijn persoonlijke mening , dat jij daar heus wel 2 glasmeervalletjes in kunt houden hoor. Gaan ze heus niet sneller dood van.
 
Denkt er ook eens over na , dat er bij een stevige stroming meer van het zwemvermogen van de vissen vereist wordt , dus met veel stroming heeft zo een vis zich ahw een ruim riviergegeven , dat is niet geheel direkt te vertalen tot in aan een paar mensen vanuit een 3x3 kamertje. Of dat moesten 2 brainstormers zijn.
 
Oké maar ik heb best wel erge stroming mijn slakken hun huisje hangt helemaal scheef als ze precies bij de stroming zijn is dat erg voor mijn vissen ? En vinden glasmeervallen dat het beste?
 
Oké maar ik heb best wel erge stroming mijn slakken hun huisje hangt helemaal scheef als ze precies bij de stroming zijn is dat erg voor mijn vissen ? En vinden glasmeervallen dat het beste?
waarom negeer je bovenstaande adviezen? dierenbelang zou voorop moeten staan en niet je eigen belang omdat je persee 2 glasmeervallen wil en er 1 noob zegt dat je het kan doen
 
Noop🤣 laat een hobby toch eens simpel voortbestaan.
 
Mijn vissen beschuldigen heel vaak mij voor grensoverschrijdendend gedrag, dan zitten ze weer te klein, of weer te weinig lucht door de co2mafiosies.

Oftewel is mijn persoonlijke mening , dat jij daar heus wel 2 glasmeervalletjes in kunt houden hoor. Gaan ze heus niet sneller dood van.
Gaat denk ik niet of ze sneller dood gaan maar of je huisdieren op de juiste manier houd met respect voor de dieren en hun leef omgeving.
 
Een aquarium houden voor het dierenwelzijn , is dat dan niet een egoistisch gegeven op zich?
Moet er nou werkelijk overal een voorgeschreven maat voor zijn?
 
Als je ze op de juiste manier houd kan je ze prima houden, denk niet met alles maar als je ze wilt houden zou ik wel proberen om zo dicht mogelijk bij de juiste leef omstandigheden te komen
 
Oké bedankt :)
 
Ik zou het zelf niet doen.
Zijn indd een scholenvis die wat ruimer moeten zitten.

Praten we over een cm.of 10 a 20cm aquarium verschil in grootte zou ik zeggen kan.

Maar 60x30x30 is te small voor deze vissen.
 

Terug
Bovenaan