Indiase biotoop in 70 liter aquarium


Koeny

Active member
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
26
Locatie
Groot-Bijgaarden (België)
Wat denken jullie van:

3 Dario dario 1m/3v
5 Carinatetraodon travancoricus 2m/3v (kan natuurlijk het geslachtsonderscheid niet zien)
15-20 Horadandia brittani (worden maar 2 cm groot)
8 Hara jerdoni
5 Amano-garnalen (niet van India maar om te poetsen)

Da's iets meer dan 1 centimeter vis per liter water of 1,15 per centimeter breedte.

Wat is jullie idee?
 
Leuk! Ik vind het wel redelijk veel vis voor een klein aquarium. Ik zou het zelf bij Dario dario en Horadandia brittani houden (mits je laatstgenoemde kan vinden). Less = more. Heb je ook kans op nakomelingen.

Let er wel op dat vrouwtjes Dario dario vrij lastig te vinden zijn.

En wat rommel in een aquarium is juist wat vissen fijn vinden (mensen vaak wat minder). Als het niet als levend voer hoeft te fungeren, zijn garnalen overbodig.
 
Wat denken jullie van:

3 Dario dario 1m/3v
5 Carinatetraodon travancoricus 2m/3v (kan natuurlijk het geslachtsonderscheid niet zien)
15-20 Horadandia brittani (worden maar 2 cm groot)
8 Hara jerdoni
5 Amano-garnalen (niet van India maar om te poetsen)

Da's iets meer dan 1 centimeter vis per liter water of 1,15 per centimeter breedte.

Wat is jullie idee?
wat een super leuk bestand :) allemaal oddball mini visjes.
peapuffers zou ik afraden, gaan niet zo goed met garnalen. ook hebben ze slakken nodig en schijnen ze agressief te zijn als ze niet in groepen leven.
 
Ik zou de kogelvisjes wel slakken kunnen geven en zal de interactie met de garnalen in de gaten houden. De Hara jerdoni zijn idd misschien wat veel, zijn er geen bodemvisjes waarvan je gewoon een koppeltje kan houden?
 
Laatst bewerkt:
ik zou het wat verder specificeren als ik jou was.

de Dario dario en Erethistes jerdoni komen uit noord India. De Carinotetraodon travancoricus en horadandia brittani komen beide uit Kerala, in de zuidwestelijke punt van India. Dat is 3000 km verderop, of te wel, de afstand van Amsterdam naar Marrakech. (en daar zit dus klimatologisch ook enig verschil tussen)

twee soorten (hooguit 3) is prima voor een 70 liter bakje, hoe meer soorten hoe groter de kans dat er 1 niet goed gedijt. Ik zou twee leuke verschillende soorten kiezen uit een specifiek gebied in India, India herbergt heel veel leuke aquarium vissen.
 

Terug
Bovenaan