in bestaande Bak grond doorvoer laten maken


Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Berichten
323
Locatie
Sittard
Hallo lezers .

Ik wil een tweede hands rio 400 kopen met externe pomp..
Ik wil er een gezelschapsbak van maken, niet te veel planten en niet te veel vissen

Is het verstandig om hier een bodemdoorvoer in te laten maken
zo ja moet ik dan over gaan naar een bioloog of niet.
Ik heb hier al zoveel overgelezen,dat ik het eigenlijk niet meer weet wat wijs is

als jullie nog andere goede suggesties hebben hoor ik dit graag

bvd henry Maas
 
Hallo Henry.
Koop er 2 externe filters op.
Hoef je geen gat te laten boren.
Filteronderhoud doe je om de 14 dagen 1 fiter.
De andere draait gewoon door.
 
Kan ik dan gewoon links en rechts een pomp plaatsen met ieder zijn eigen in en uitstromen ?
 
Henry en annette zei:
Kan ik dan gewoon links en rechts een pomp plaatsen met ieder zijn eigen in en uitstromen ?

Dat is een prima oplossing ;)
 
Ik had een tweedehands rio 400 willen kopen
maar ik kom steeds meer 2.m bakken tegen voor weinig geld.
ik zou dan een bak van 200x50x60 kunnen plaatsen.

waar moet ik op letten als ik een grote tweedehands bak wil kopen?


Ik woon zelf in Limburg maar bijna alle 2m bakken worden in het noorden aan geboden.
als iemand een Bak in Limburg weet hoor ik dit graag

groet Henry
 
Heeft niemand goede idee�n voor mij of is dit weer zo.n site waar altijd dezelfde mensen
ruzie maken op het forum en het altijd oneens zijn.
geef mensen die pas beginnen ook advies?
ben benieuwd.
 
Dag Henry,

Ik ben zelf ook vrij nieuw in de aquarium wereld en heb ook een 2e hands aquarium gekocht (deze was echter 1x gevuld toen wou de eigenaar hem niet meer). Waar je goed op moet letten zijn krassen op het glas, deze storen ontzettend. Voor de rest kan je kijken naar de staat van de naden (kitranden etc.)Het beste is dat de eigenaar hem gevuld aan je kan laten zien. Zo weet je zeker of er geen lekken oid zijn. Daarnaast blijft het inderdaad altijd een gok om een aquarium ver weg te halen, je weet nooit wat je aantreft. Op het forum zitten ook mensen uit Belgi�. Misschien dat iemand in Belgi� wat voor je heeft?

Succes!
 
volgens mij word hier aan iedereen goed advies gegeven, ook aan nieuwe leden. door het grote aantal topic komt het wel eens voor dat een topic ondergesneeuwd word denk ik.

ik heb zelf ook een rio400 gezelschapsaquarium met wel veel planten en vissen. waarom voldoet 1 goede externe pomp niet? bij mij werkt dit prima. zeker als je hem niet tezwaar bevolkt.

waar je op moet letten bij 2dehands zijn natuurlijk is hij lekvrij hoe zien kidnaden eruit, krassen en werkt de lichtkap goed.
 
Henry en annette zei:
Heeft niemand goede idee�n voor mij of is dit weer zo.n site waar altijd dezelfde mensen
ruzie maken op het forum en het altijd oneens zijn.
geef mensen die pas beginnen ook advies?
ben benieuwd.
Als je hier met zo'n instelling komt vind ik het niet vreemd dat er sindsdien nog maar 2 mensen gereageerd hebben.
 
Jones.
Als je even goed gekeken had, had je gezien dat ik
Voordat ik deze stelling geplaatst had ik geen enkel advies kreeg nadat ik deze stelling plaatste kreeg ik pas enkele reacties.
Dat bedoelde ik nu net dat er mensen heel vaak reageren zonder dat ze eerst de moeite nemen om het eerst te lezen.

De anderen bedankt voor hun advies

gr henry
 
Inderdaad,je raakt soms onder gesneeuwt door nieuw geopende topics.

Daar is niets op tegen,dan dat er maar 1 of 2 komen.
Is er wel een levendig Forum voor.
Maar, je weet het nu toch?

Voor een doorvoer,moet je een glasboor hebben.
 

Terug
Bovenaan