Ik zoek een filter/waterpomp


F

Frambozenhaai

Guest
die niet meteen bijna de helft van je bak in beslag neemt.

Ik ben bezig met het inrichten van een 60 liter bak (54). Ik kreeg daar 2 waterpompen bij, maar wat een joekels zeg. Wat is nou een goeie pomp die niet meteen de hele bak in beslag neemt kwa formaat maar wel z�n werk doet?
 
Nee extern kan ik in de woonkamer niet kwijt. Het liefst alles in de tank zelf en dan de snoeren netjes weggewerkt.

Ik ga eens even kijken naar die van JBL.
 
Zou ik toch voor een grote PICKup gaan.
Veel makkelijker schoon te maken.
Til je eruit.
Stroom blijft er gewoon op.
Filterhuis uit laten lekken,en naar de keuken.
Plaats je zo,door slede systeem weer terug.

(Wist niet dat ze die weer maakten!).
 
E-heim maakt tegenwoordig weer hele goede producten :) wil niet zeggen dat ze slechte dingen maken...maar die aqua ball is echt een uitkomst..vanaf 30 liter..naar 60 liter naar 90 liter naar 120 liter...klik je er zo een deel onder telkens...en dan kun je nog je filter media aanpassen naar je eigen idee ;)
 
Bertus...ik ook niet...maar nu ik hem eenmaal heb...doek hem nooit meer weg :) en goed betaalbaar ook
 
Aquariaan1967 zei:
Heb zelf in mijn 60 liter bakje een E-heim aquaball...die kun je als je dat wil in een korte versie aanschaffen en tussen tijds langs maken dmv filterstukken :) en hij is niet zo heel erg duur in aanschaf..

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... merkID=135

Suc6!

Groeten Manfred

Hoe zit het met dit systeem aan de achterkant? Hoe groot is de kans dat er vuurtetras vast komen te zitten tussen de pomp en de glaswand? Dit heb ik nu al 2x gehad met de pomp van Rena.
 
Iemand trouwens bekend met de hoekfilters van Dennerle?
 
Aquariaan1967 zei:
Bertus...ik ook niet...maar nu ik hem eenmaal heb...doek hem nooit meer weg :) en goed betaalbaar ook

Groot gelijk.
Maar,ik hou mijn Pickup er wel bij.
Bij de Aqua pro 3.
 
Aquariaan1967 zei:
E-heim maakt tegenwoordig weer hele goede producten :) wil niet zeggen dat ze slechte dingen maken...maar die aqua ball is echt een uitkomst..vanaf 30 liter..naar 60 liter naar 90 liter naar 120 liter...klik je er zo een deel onder telkens...en dan kun je nog je filter media aanpassen naar je eigen idee ;)


Ik heb deze ook als stromingspomp en je kan hem gemakkelijk schoonmaken, je tilt hem uit het water, snoer meenemen, simpel de spons eruit halen....maar ook het pompje zelf is simpel open te maken en kan je de rotor schoonmaken als het moet.
In deze pomp gaat filter heel gemakkelijk erin, door open structuur lijkt me ander materiaal wat lastiger.

Het is trouwens geheel rond, net als een melkfles zeg maar, maar dan met gaten rondom, zo lek als een mandje, als een ketting klik je de afzonderlijke cilinders naar beneden toe aan mekaar, en hoe meer je hebt, des te minder de aanzuigstroming.
Oftewel gehele oppervlakte rondom wordt gebruik als aanzuiging van het water.....dus vriendelijk voor de jonkies
lijkt me.
 
Tja,bij de pickup, de Naam zecht het al,Blijft de houder en draad zitten.
Je pickt hem up, en loop naar da badkamer.
Zitten 2 sponzen in.
Dit vind ik makkelijk.
 
Hoi...ik heb de aquaball al een jaartje..en heb er nog nooit een visje achter gezien..heb zelf 15 blauwe tetra's in de bak gehad...japonica garnaaltje...geen last van ;)

Groet Manfred
 
Heb inmiddels een nieuw hoekfilter gescoord van JBL. Wordt bevestigd dmv een magneetclip aan de buitenkant. Heb ook nog even gekeken naar die Aquaball, maar vond daar toch de openingen van het filter wat groot voor jonge tetras. De pomp die ik nu heb bevalt tot nu toe goed. Je kunt de stromingskracht instellen en krijgt er verschillende opzetstukjes bij. Water heb ik deels weer moeten verwisselen voor gedestilleerd water ivm met dat loeiharde water hier in DL, en dat ziet er nu op de teststaafjes ook een stuk beter uit. Ik heb planten gekocht en daar heb ik inmiddels al 18 slakjes uitgevist... ze staan dus nog in de emmer :) ipv in de bak.
Ik laat de bak vooralsnog nog even doordraaien zonder vissen.
 

Terug
Bovenaan