Ik wil een goudvis


image.jpg
 
leuke bak, ziet er goed uit. Je zou nog 10 tetra's erbij kunnen nemen.

Bodemvissen is wat lastiger met dit soort stenen, sinds die vaak liever zand hebben. Je zou een CPO kreeft kunnen toevoegen als bodembewoner. Ruimt ook het afval een beetje op.
barbus titteya is erg klein en heeft wat weg van goudvissen.
 
O ja de reden dat het lijkt dat er misschien weinig planten in zitten komt omdat ik heb net gisteren heel erg heb gesnoeid
 
leuke bak, ziet er goed uit. Je zou nog 10 tetra's erbij kunnen nemen.

Bodemvissen is wat lastiger met dit soort stenen, sinds die vaak liever zand hebben. Je zou een CPO kreeft kunnen toevoegen als bodembewoner. Ruimt ook het afval een beetje op.
barbus titteya is erg klein en heeft wat weg van goudvissen.

Ik heb wel al een algeneter een best grote die het ook al goed opruimt ik durf er zelf niet meer bij te doen omdat hij al eerder een ander soort algeneter heeft vermoord het was een soort kleien mini rog
 
leuke bak, ziet er goed uit. Je zou nog 10 tetra's erbij kunnen nemen.

Bodemvissen is wat lastiger met dit soort stenen, sinds die vaak liever zand hebben. Je zou een CPO kreeft kunnen toevoegen als bodembewoner. Ruimt ook het afval een beetje op.
barbus titteya is erg klein en heeft wat weg van goudvissen.
Maar 10 neon teteras zijn in totaal toch nog groter als 2 goudvissen ???
 
Maar die goudvissen kunnen veel groter worden dan die neon's ooit zullen worden.
dat en 10 neons = 20cm totaal in lengte. 1 goudvis =30cm in lengte dus10 neons is nog steeds minder dan 1 goudvis.
Echter gaat het hier meer om dat het zielig is een 30cm vis te houden in een 80cm bak. (gok dat je bak tussen 60-80cm is?)
 
dat en 10 neons = 20cm totaal in lengte. 1 goudvis =30cm in lengte dus10 neons is nog steeds minder dan 1 goudvis.
Echter gaat het hier meer om dat het zielig is een 30cm vis te houden in een 80cm bak. (gok dat je bak tussen 60-80cm is?)
Ja 60 bij 30
 
AHa, je hebt de superfish aquaflow 100. Dat is een klein filter. Sowieso zou ik niet telkens nieuwe cartridges plaatsen in een filter. Ik zou je aanraden een wat groter filter en dan een blauwe filterspons (tuincentrum met visafdeling heeft dat ook) op maat knippen. En bij minder stroming uitspoelen in afgeheveld aquariumwater. Elke week een 20% waterwissel hoort er dan ook bij. Een dergelijke spons kun je supergeweldig ook lang gebruiken. Je houdt dan de bacteriƫn beter in je filter. :)
 
AHa, je hebt de superfish aquaflow 100. Dat is een klein filter. Sowieso zou ik niet telkens nieuwe cartridges plaatsen in een filter. Ik zou je aanraden een wat groter filter en dan een blauwe filterspons (tuincentrum met visafdeling heeft dat ook) op maat knippen. En bij minder stroming uitspoelen in afgeheveld aquariumwater. Elke week een 20% waterwissel hoort er dan ook bij.:)
Maar dat filter is voor 100 liter stond op de verpakking en ik maak het aquarium denk ik 1 keer in de 3/2 weken schoon het filter doe ik veel minder vaak en als ik het doe knijp ik hem uit even omspoelen en het als eraf halen en heel soms een nieuw filtertje volgens mij is dat meer dan genoeg het water van het aquarium is mooi schoon en niet groen ?
 
Maar dat filter is voor 100 liter stond op de verpakking en ik maak het aquarium denk ik 1 keer in de 3/2 weken schoon het filter doe ik veel minder vaak en als ik het doe knijp ik hem uit even omspoelen en het als eraf halen en heel soms een nieuw filtertje volgens mij is dat meer dan genoeg het water van het aquarium is mooi schoon en niet groen ?
ik doe iedere week 40% water wissel. Echter hou ik dan ook veel meer etende roofvissen. Maar 1x in de 2 a 3 weken als je dat bedoelt is naar mijn idee toch wat weinig.
Ik vond wat iemand hierboven aanrade: 20% iedere week al weinig maar dat zou dan toch het minimale zijn naar mijn idee. Kijk een keertje de bak niet schoonmaken voor een week is prima maar 1x per 3 of 2 weken als standaard lijkt mij toch niet zo goed voor de vissen, 2 zou nog wel kunnen maar om de 3 weken zou ik niet aanraden.

die stenen van jou houden trouwens vaak veel afvalstoffen vast en zijn lastig schoon te maken.
 
ik doe iedere week 40% water wissel. Echter hou ik dan ook veel meer etende roofvissen. Maar 1x in de 2 a 3 weken als je dat bedoelt is naar mijn idee toch wat weinig.
Ik vond wat iemand hierboven aanrade: 20% iedere week al weinig maar dat zou dan toch het minimale zijn naar mijn idee. Kijk een keertje de bak niet schoonmaken voor een week is prima maar 1x per 3 of 2 weken als standaard lijkt mij toch niet zo goed voor de vissen.
O wat ik heb meegekregen zo lang ik vissen heb is dat je niet zo veel moet verschonen omdat water een beetje giftige voor ze is en het daarom niet goed is om het te vaak te doen
 
O wat ik heb meegekregen zo lang ik vissen heb is dat je niet zo veel moet verschonen omdat water een beetje giftige voor ze is en het daarom niet goed is om het te vaak te doen
als je het zeker wilt weten zou je een watertest moeten doen. Daaraan kan je zien of je goed zit of niet aan de ammonia en nitraat/nitriet.
100% waterwissel is gevaarlijk maar zolang je 30% doet en het dezelfde temperatuur is kan het niet gevaarlijk zijn( hier in Nederland)

Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bepaalde garnalen en heel 'zwakke' visjes maar die heb je niet echt.
 

Een filter mag best wat groter zijn is mijn indruk. Daarmee heb je meer filtervolume.. dus nog meer ruimte voor bacteriƫn. Met de doorstroming kun je spelen dat werkt ook.
 
Ik heb er meteen even de pagina bij opgezocht.:)
Maar volgens mij zitten er 3 soorten neons in die kleine blauwe en dan ook nog zoon blauwe maar die is veel groter en dikker en nog die met de rode hoofdjes
 
En er zit trouwens ook nog een bubbelaar is die van de bubbels maakt šŸ˜…
 
De vissen die ik op de bovenste foto zie op de pagina zijn kardinaaltetra inderdaad. Bovenlijf blauw onderlijf rood.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan