Ik had ook nog een vraag weet iemand hoe duur een zeepaardje kost voor in zoetwater?


ldr12

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2016
Berichten
83
Leeftijd
20
Locatie
Fryslân
Ik had ook nog een vraag weet iemand hoe duur een zeepaardje kost voor in zoetwater?
 
Volgens mij bestaan die niet? Je komt dan uit op zeenaalden.
 
Je komt dan inderdaad uit op zeenaalden en die kosten omgeveer tussen de 15 en 50 euro afhankelijk van de soort (wat ik zo snel kan vinden). Het zijn echter niet de makkelijkste beesten om te houden dus daar zou ik me wel goed over inlezen.
 
Aangezien zeenaalden ook geen zoetwatervissen zijn worden het zoetwaternaalden :D

Die zijn vaak overigens brakwaternaalden dan echt zoetwaternaalden, en lastig te verzorgen. Dus ik zou me erg goed inlezen over de verzorging van specifieke zoetwaternaalden.
 
Mikyboy40 zei:
Aangezien zeenaalden ook geen zoetwatervissen zijn worden het zoetwaternaalden :D

Die zijn vaak overigens brakwaternaalden dan echt zoetwaternaalden, en lastig te verzorgen. Dus ik zou me erg goed inlezen over de verzorging van specifieke zoetwaternaalden.

Haha typfoutje :sorry:
Krijg je als het over zeepaarden en zoetwaternaalden gaat :D
 
Ik denk dat je de prijzen eventueel via Google wel kan vinden en anders zou ik een zaak bellen die deze kan leveren.
 
Enneacampus ansorgii, een Afrikaanse zoetwaternaald, euro'tje of 20 bij Veldhuis. Per stuk.

Maar veel belangrijker:
ldr12 zei:
Ik had ook nog een vraag weet iemand hoe duur een zeepaardje kost voor in zoetwater?
Constructief bedoeld hoor, maar als je het hebt over een zeepaardje voor zoetwater mag de vraag gesteld worden hoe goed je bent ingelezen in het houden van deze z��r delicate soorten.
 
Eens even rondbellen welke aquariumspeciaalzaak ze heeft, of waar je ze kan bestellen;

Zo kom je de prijs waarschijnlijk wel te weten.
 
Mascha&Ivo zei:
Enneacampus ansorgii, een Afrikaanse zoetwaternaald, euro'tje of 20 bij Veldhuis. Per stuk.

Maar veel belangrijker:
ldr12 zei:
Ik had ook nog een vraag weet iemand hoe duur een zeepaardje kost voor in zoetwater?
Constructief bedoeld hoor, maar als je het hebt over een zeepaardje voor zoetwater mag de vraag gesteld worden hoe goed je bent ingelezen in het houden van deze z��r delicate soorten.

Helemaal met Ivo eens en als ik lees dat je ook met Guppen wil kweken dan hoop ik wel dat je weet waar je aan gaat beginnen.
Goed inlezen kan een boel ellende voorkomen en daarom hoop ik ook dat je dat gaat doen ;).
 
Dit sort vissen moeten meerdere malen per dag gevoerd worden, met levend voer. Als je heelveelgeluk hebt zitten erbij die diepvriesvoer etenmaar meestal zul je het met klein levend voer moeten oplossen. Hoe dan ook moet er dus volgens een vast chema meerdere malen daags gevoerd woren en kan er ook verder niets anders bij in de bak een speciaalbak, dus). Dat kost allemaal veel meer (geld en moeite) dan de aanschafkosten van de vissen zelf...

Een andere optie kan zijn om stekelbaarsjes te houden, dat is directe familie van zeepaarden. Misschien een idee?
 

Terug
Bovenaan