Iemand nog een Balloon vorm nodig? (Een Thaise kwekerij bied er diverse aan op hun website).


Sharon_xx zei:
Gaan die visjes niet sneller dood aan die verfstof.
Zou ze dat iets kunnen schelen?

Ook al gaat 90% direct dood - als het winst oplevert gaat men gewoon door
 
Sharon_xx zei:
kpaulu zei:

Vind ik nou ook. !

je doet er alleen zo weining aan...

aan andere kant is iedere vorm van aquarium etc. mishandeling (niet gezegd dat vissen het niet naar hun zin hebben in een aqua) maar ze worden allemaal uit hun habitat gehaald
 
Botia zei:
De wetgeving is daar anders en de mensen denken daar gewoon anders over dieren welzijn.

Wat dacht je van deze sleutelhangers? Ook verkrijgbaar met een schildpadje of kikkertje, de levensduur is enkele uren/dagen.

_Wo4oqzSdzFJMj01jj3_HwET1HyDdy_L.jpeg


Plastic-Keychain-live-fish.jpg


_Wo4oqzSdzFJMj01jj3_HwET1HyDdy_L.jpeg

Jezus dat meen je niet

Dit is echt simpelweg dierenmishandeling jeetje zeg! zelfs schildpadjes

echt onmenselijk!
 
Botia zei:
Het ging me in eerste instantie om te laten zien wat voor "gekke" producten er op de markt zijn. En ik ben later wat dieper in gegaan op wat er allemaal in (Aziatische handel) is.

Wat wel apart is dat Balloonvormen zoveel verbazing oproepen. Maar dergelijke zielige kweekvormen van andere dieren als hieronder worden dood normaal gevonden.

20090424-1.jpg


english-bulldog-on-sidewalk.jpg


xTsBkR-wKojc4Cfw_piRlXEXbwEZ8DPv.jpeg


De eerste twee hebben door de korte neus ademhalingsproblemen. En ik dacht dat buldoggen ook nog heup problemen hadden maar dat weet ik niet 100% zeker.

De kuifhoen ziet gewoon niets meer door die enorme kuif. Ik raad dan ook altijd aan de kuif bij te knippen rond de ogen.

Normaal worden gevonden? Ja omdat ik niet beter weet als dat dat normal is ja!?!
 
Nog een paar mooie voorbeelden van genetische fantasie Licht gevende vis met het gen van een kwal

Kruising tussen discus en maanvis Haaienvin discus

Persoonlijk vind ik dit verder gaan dan doorkweken van soorten op kleur mutatie.

Maar een dier in welke vorm dan ook doorkweken op lichamelijke afwijking is in mijn ogen zware mishandeling!

Om nog maar niet te spreken over de sleutelhangers en geprinte vissen.
 
Nee maar je bent toch echt wel gestoord als je vissen kikkers en schildpadjes in een bolletje doet om er sleutelhangers van te maken. Ja natuurlijk haal je vissen weg waar ze horen. Maar zeg nou zelf , sommige winkels hebben veel grote vissen ook kleine vissen op een kluitje in een kleine bak zitten , natuurlijk kan je ze niet allemaal een goed tehuis geven. Ik heb nu bijvoorbeeld twee gounami's in mijn aquarium zitten , ik ben blij dat ik er in ieder geval twee van hun een ruimer verblijf heb kunnen geven , want als je had gezien waar die in zaten.... :O , die zaten met ik denk ongeveer 10 vissen in een 45 tot 50 liter aquarium...
 
Van mij mogen ze die aziaten die dit doen bont en blauw slaan. Hebben ze ook een mooi kleurtje. Komt geen kleur middel aan te pas
 
Sharon_xx zei:
ik ben blij dat ik er in ieder geval twee van hun een ruimer verblijf heb kunnen geven , want als je had gezien waar die in zaten.... :O , die zaten met ik denk ongeveer 10 vissen in een 45 tot 50 liter aquarium...
En wat denk je dat er nu gebeurt? Ze denken: "Dat verkoopt lekker, we bestellen er nog 50 bij."
Dieren redden door ze in een winkel te kopen is een illusie. Je stimuleert er alleen de handel mee.

Overigens is 10 gourami's in een 50l. bakje in een winkel echt niet schokkend. Ze zitten zelfs ruimer dan je in veel andere winkels tegenkomt. Het is een tijdelijke situatie voor de verkoop. Je kan niet verwachten dat winkeliers de vissen huisvesten zoals wij dat doen. Dan gaat je visje een heel stuk meer kosten.

Bij jou zitten ze te klein in een 60 cm. bakje waardoor de kans groot is dat ze elkaar van kant maken als ze het op hun heupen krijgen en daar moeten ze de rest van hun leven blijven. Dat vind ik veel erger!
 
Daar merk ik anders nog niks van. Andere mensen zeggen dat het wel kan. Ze zitten er anders nog steeds.. Het was ook maar een voorbeeld.
 
Botia zei:
Black kiwi: Ik heb eens een filmpje gezien en daar in werdt aan een verkoper gevraagt waarom hij ze verkocht: Antwoord omdat ik er klanten voor heb. (logisch)

Toen aan een klant waarom ze het kocht. Antwoord: Omdat ze het een leuk idee vond en als het visje dood ging kocht ze wel weer een nieuwe.

Hier in Nederland is het veel minder extreem, maar zeker vergelijkbaar.
Daarom zal het ook nog heel moeilijk worden om bepaalde regels en wetten aan te passen.
Een forum is eigenlijk maar bij een fractie van alle vis-eigenaren bekend en die mensen weten dus veelal niet wat wij weten en kunnen die kennis dus niet meenemen in hun keuzes.
Veel info die standaard op internet staat klopt niet, maar wordt door veel (beginnende) aquarianen wel als leidraad aangehouden.

En Sharon, wacht maar af. Jones heeft wel gelijk. Alleen wanneer het fout gaat is niet te zeggen. Wat je keuze wat betreft je eigen vissen zal worden is aan je zelf, alleen hoop ik wel dat je in het belang van de vissen beslist.
 
Sharon_xx zei:
wij hebben de middelste honden jaren lang gefokt. Ik vond het maar niks maar mijn vader die vond het leuk, gelukkig fokken we nu gezonde en normale hondjes.

Maar die vissen , dat is echt heel triest. Wij gaan toch ook niet bij die mensen spul inspuiten , of ze in een klein hokkie stoppen om vervolgens aan onze sleutelbos te hangen (bewijze van spreken).. Dan zit er echt een steekkie los.

Die plofkippen vind ik anders ook zielig.
 
Komen ze ook nog wel op terug.
Als er genoeg geprotesteerd wordt.
 
Botia zei:
De wetgeving is daar anders en de mensen denken daar gewoon anders over dieren welzijn.

Wat dacht je van deze sleutelhangers? Ook verkrijgbaar met een schildpadje of kikkertje, de levensduur is enkele uren/dagen.

QYrnNvkY9X0LI0GVs71pHNG6Vfiov43B.jpeg


Plastic-Keychain-live-fish.jpg


QYrnNvkY9X0LI0GVs71pHNG6Vfiov43B.jpeg

Dan hebben ze nog geluk,in tegenstelling tot de plofkippen.
 
het meest bizarre is nog dat het niet eens mooie kweekvormen zijn!
net als al die soorten goudvissen vind ik het echt extreem lelijk...
geef mij maar de wildkleur!
uiteraard is het zo dat smaken verschillen, maar dit vind ik echt niet kunnen...

dan ben ik wel zo iemand die een zo realistisch mogelijke bak wil en dat gaat met deze dieren nooit lukken!

ze kunnen toch ook niet oud worden lijkt me?!
 
Die Aziaten gaan sowieso ziekelijk om met dieren!
Weet niet of jullie de filmpjes hebben gezien van karpers die levend gefrituurd worden?
Om vervolgens levend geserveerd te worden zodat de klant kan zien hoe vers het wel niet is!
Wat dat betreft doen wij als Nederlanders het nog heel netjes met onze dieren...
 
Overigens zijn er ook lijnen bulletjes met een meer normaal hoofd en lijnen perzen zonder overdreven ik liep met mijn kop tegen de deur gezicht.

die doen het op show�s echter niet en zijn dus niet zo populair.
 
IK heb mijn balloonmolly nu al bijna een heel jaar :D ,
Is trouwens een heel levendig visje en heeft geen moeite met zwemmen door zijn 'postuur'.
Ze zijn dus helemaal niet zo zielig als het lijkt. :thumbs:
 
Davevs15 zei:
Die Aziaten gaan sowieso ziekelijk om met dieren!
Weet niet of jullie de filmpjes hebben gezien van karpers die levend gefrituurd worden?
Om vervolgens levend geserveerd te worden zodat de klant kan zien hoe vers het wel niet is!
Wat dat betreft doen wij als Nederlanders het nog heel netjes met onze dieren...

Ja,hier koken we oa geen levende kreeften of garnalen hoor :juggle:

Kan nog een hele lijst noemen maar wil je niet heel hard uit je droom helpen.... ;)
 

Terug
Bovenaan