Iemand nog een Balloon vorm nodig? (Een Thaise kwekerij bied er diverse aan op hun website).


Botia

Well-known member
Lid geworden
9 maart 2005
Berichten
14,763
Leeftijd
123
Dan moet je hier eens kijken. http://www.allfishthailand.com/export/h ... cate_id=32

gallery_02052010_1b3b98a.jpg


gallery_19042010_d7b1c0d.jpg


gallery_19042010_acf559e.jpg


Natuurlijk is dit vrij bizar maar Balloonmolly's sluierstaart goudvissen en koraalplaty's daar kijkt niemand meer van op en dat zijn ook Balloonvormen.
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Dat is verschrikkelijk. Al die schitterende vissen compleet verminkt.
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Die laatste is gewoon onherkenbaar?!?! Ik moest even goed kijken.

Hoe wordt dit gekweekt? Selectie? Hoe lang duurt het voor je zo'n visje heb gekweekt?
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Dit is gewoon door kweken met vissen met ruggegraad vergroeiingen en daar ga je steeds mee door selecteren tot je een balloonvorm hebt. Dat duurt 3 tot 5 jaar gok ik.
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Ok�, zo'n beest kan vast niet zwemmen... Voor de gourami wordt het bouwen van een schuimnest er ook niet makkelijker van...
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

En de Gyrinocheilus aymonieri balloon dan? Die zijn toch niet echt na te kweken in aquariums? Of hebben ze in Thailand gewoon enorme natuur vijvers waar de vissen wel willen kweken?
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Zolang het maar verkoopt is de visie. En dat doen ze. Vooral Aziaten houden erg van zulke vormen.

Sinds enkele jaren heb je ook de zgn Balloon Zwaarddrager. Ik heb er weleens 1 gehad (zat in een partij gewone) en het was een zeer actief beestje.
10071.jpg
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

nilo1804 zei:
En de Gyrinocheilus aymonieri balloon dan? Die zijn toch niet echt na te kweken in aquariums? Of hebben ze in Thailand gewoon enorme natuur vijvers waar de vissen wel willen kweken?
Die kunnen ze dus wel kweken hoe denk dat de Goldvorm anders is onstaan? Dat wordt denk ik allemaal in grote vijvers gekweekt. Of gewoon door eieren en hom afstrijken, zoals ze ook bij Karpers doen.
 
Re: Iemand nog een Balloon vorm nodig? (vissen)

Tja, ik vind sommige ook best mooi, maar ik zou ze nooit kopen.
 
Ik vind het triest en afschuwelijk bij sommige vissen, zoals die Regenbogen, Goerami's, Zwaarddrager of F.sjoestedti (zag ik laatst nog) bijv, deze vissen hebben juist een mooie natuurlijke bouw.
Maar zo'n reuze Roodstaartmeerval past dan wel weer in kleinere bakken.. ;)

Ik ken een LFS die zijn vissen daar besteld, ze hebben daar soms wel leuke Gobies, maar ook verkeerd genaamd.. :rolleyes:
 
Invoerverbod in Europa, het moet niet gekker worden,
en dan is men verwonderd dat sommigen men ons bekijken alsof wij dierenbeulen zijn.

Want laat ons wel wezen, ik geloof nooit dat de ingewanden van deze vissen dan ook maar navenant zijn gegroeid.
 
Veel van deze kweekvormen worden nu al niet in Europa ingevoerd. Europeanen houden hier niet zo van.
 
Botia zei:
Veel van deze kweekvormen worden nu al niet in Europa ingevoerd. Europeanen houden hier niet zo van.

Prima toch? alleen gaat het niet ver genoeg.
Hoe kan je als dierenliefhebber voor zoiets als dit zijn?
oke, over smaken valt niet te twisten, en het uitzicht is bij de meeste kopers het belangrijkste.
Maar iedereen is tegen de "kom" want het is zielig enz. maar gelijktijdig wordt dit wel verkocht.(want "veel" niet ingevoerd is niet "100%") ;)
 
Ga vast de liefhebbers op mijn dak krijgen, maar dit ziet er voor mij net zo normaal / apart uit als een sluierstaart, Ryunkin, telescoopoog.

Dat men een misvorming in de vis gebruikt om op door te kweken vind ik wel bizar. Je zou zeggen dat het toch uiteindelijk achterhaald wordt omdat de echt aparte vormen gewoon problemen krijgen in normale zaken (eten, zwemmen, zien).
 
Ja, maar die varianten zijn er nu eenmaal al tientallen jaren. Er is geen reden om door te blijven experimenteren met andere vissen. De goudvis is al verpest. Laten we de rest met rust laten.
 
Ik vind ze er een beetje appart uitzien. Lijkt mij dat ze slechte zwemmers zijn die arme visjes... Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om een vis zo erg te verminken.
 
Sharon_xx zei:
Ik vind ze er een beetje appart uitzien. Lijkt mij dat ze slechte zwemmers zijn die arme visjes... Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om een vis zo erg te verminken.
Geld! Zolang er kopers voor zijn gaan ze er mee door en het kan nog erger.

Ze verkopen ook op deze website visjes die ze een verfstof in hun lichaam hebben gespoten.

gallery_16042011_685d9bf.jpg


gallery_16042011_b9852b1.jpg


En in azie kan je ook visjes laten tatoeren, met een leuk printje of je naam!

12861.jpg


Ko7vy7t7avt0Qpg2_SKJ9eLftNTyZUtY.jpeg


Ko7vy7t7avt0Qpg2_SKJ9eLftNTyZUtY.jpeg


Ko7vy7t7avt0Qpg2_SKJ9eLftNTyZUtY.jpeg


Kijk hier ook eens. http://www.aquagids.nl/Kunstmatig_versierde_vissen.html
 
De wetgeving is daar anders en de mensen denken daar gewoon anders over dieren welzijn.

Wat dacht je van deze sleutelhangers? Ook verkrijgbaar met een schildpadje of kikkertje, de levensduur is enkele uren/dagen.

Elxbxtq1U3uxj1MgGoSOMzAUg0nZC-TN.jpeg


Plastic-Keychain-live-fish.jpg


Elxbxtq1U3uxj1MgGoSOMzAUg0nZC-TN.jpeg
 
Zoals ik al zei in Azie hebben ze gewoon een andere kijk op dieren welzijn. En de mensen groeien hier mee op en vinden het dus ook normaal.
 
Hou alsjeblieft op met die foto's :koud:
Ik wist al wel wat maar nu ik die website heb gezien....
Echt bizar erg en zielig!!!! :mad:
 
Vooral apart dat ze het leuk vinden.

Andere kijk op wreedheid bij dieren kan ik mij voorstellen. Landen en culturen verschillen nou eenmaal.
Maar je koopt een sleutelhanger die na 5 uur of max 2 dagen gewoon defect is (inhoud = dood). Ik doe meestal jaren met mijn sleutelhangers..
 
nick_vis zei:
Hou alsjeblieft op met die foto's :koud:
Ik wist al wel wat maar nu ik die website heb gezien....
Echt bizar erg en zielig!!!! :mad:
Sommige dingen mogen best bekend worden,

Black kiwi: Ik heb eens een filmpje gezien en daar in werdt aan een verkoper gevraagt waarom hij ze verkocht: Antwoord omdat ik er klanten voor heb. (logisch)

Toen aan een klant waarom ze het kocht. Antwoord: Omdat ze het een leuk idee vond en als het visje dood ging kocht ze wel weer een nieuwe. Vergeet ook niet dat de visjes en sleutelhangers daar niet veel kosten en het is gewoon de cultuur om dieren daar als een soort "dingen" te zien.
 
Sommige dingen mogen best bekend worden,

Bekend maken? oke tot op zekere hoogte,
wel vraag ik me af wat de toegevoegde waarde van zo'n topic met foto's in alle geuren en kleuren is, ik zie iig er geen.
 
Ja dan lijken wij met 'een goudvis in een 60cm aquarium - mishandeling!' wel in een compleet andere wereld te leven.

Het mag best bekend worden, maar ons inzetten om net wat minder Otto's te importeren, neon tetra's in minimaal 60cm.. of toch de 50 liter per goudvis aanhouden lijken wel heel nutteloos bij dit verhaal.

Of het nut heeft om deze foto's te zien, dat denk ik niet. Onze acties, protesten gaan daar niets aan doen. Het geeft ons wel een shocking beeld - en (ramp)toerisme doet het overal goed, ook bij ons.
 
Opzich vind ik de eerste post met foto's niet slecht, zou zoiets zelfs graag in een stelling gieten,
maar de volgende posten met foto's, vissen met allerlei kleurtjes of in sleutelhangers maken dit topic onnodig.
Een gewoon killertopic zoals er al velen zijn verwijderd geweest.
 
Het ging me in eerste instantie om te laten zien wat voor "gekke" producten er op de markt zijn. En ik ben later wat dieper in gegaan op wat er allemaal in (Aziatische handel) is.

Wat wel apart is dat Balloonvormen zoveel verbazing oproepen. Maar dergelijke zielige kweekvormen van andere dieren als hieronder worden dood normaal gevonden.

20090424-1.jpg


english-bulldog-on-sidewalk.jpg


eDNjpvKc0bX2ddm9uIbmJg01T4cI22Pj.jpeg


De eerste twee hebben door de korte neus ademhalingsproblemen. En ik dacht dat buldoggen ook nog heup problemen hadden maar dat weet ik niet 100% zeker.

De kuifhoen ziet gewoon niets meer door die enorme kuif. Ik raad dan ook altijd aan de kuif bij te knippen rond de ogen.
 
Hahaha ja zo ziet het er wel een beetje uit. Het zijn ook super leuke beestjes.

Ik heb zelf zijdehoenders. Ook met kuiven die ik bijknip. Ik heb ze trouwens niet omdat ik ze mooi zou vinden. 1 was gedumpt in het bos (evenals nog diverse kippen die ik heb). En de 2e stond op marktplaats en zat al maanden in een piepklein hokje.
 
wij hebben de middelste honden jaren lang gefokt. Ik vond het maar niks maar mijn vader die vond het leuk, gelukkig fokken we nu gezonde en normale hondjes.

Maar die vissen , dat is echt heel triest. Wij gaan toch ook niet bij die mensen spul inspuiten , of ze in een klein hokkie stoppen om vervolgens aan onze sleutelbos te hangen (bewijze van spreken).. Dan zit er echt een steekkie los.
 

Terug
Bovenaan