Identificatie visbestand


M

Mark.K

Guest
Hey allemaal,

Tijdens het krijgen,kopen enz. van de vissen. Ben ik (stom! :stom: ) vergeten de namen te noteren. :koud:
Toch zou ik graag willen weten welke vissen er nu rondzwemmen in het aquarium.
Ik heb wat foto's bij elkaar gezocht zowel van mezelf, als van anderen in de hoop er achter te komen om welke diertjes het gaat. Ik weet het, de kwaliteit van de foto's is om te huilen...
Maar hopelijk gaat dit toch lukken met de kennis van mensen op het forum. :D

Ik heb de namen die ik (denk) te weten, maar niet zeker van ben, oranje gemaakt.

Foto1:
DrhGh-ATe4BeiVgm4Yn1aS2GAGL7kH_a.jpeg

[color:#FF6600]1.Pseudotropheus Socolofi
2.haplochromis venustus
3.Labidochromis caeruleus 'yellow'[/color]

Foto2:
DrhGh-ATe4BeiVgm4Yn1aS2GAGL7kH_a.jpeg

1.[color:#FF6600]Pseudotropheus Socolofi[/color]
2.

Foto3:
DrhGh-ATe4BeiVgm4Yn1aS2GAGL7kH_a.jpeg

[color:#FF6600]1.haplochromis venustus
2.
3.Pseudotropheus Socolofi[/color]

Foto4:
DrhGh-ATe4BeiVgm4Yn1aS2GAGL7kH_a.jpeg

[color:#FF6600]1.Melanochromis sp. 'Maingano'
2.
3.
4.Pseudotropheus Socolofi
5.pseudotropheus demasoni[/color]


Foto5:
DrhGh-ATe4BeiVgm4Yn1aS2GAGL7kH_a.jpeg

1.
[color:#FF6600]2.Pseudotropheus Socolofi
3.haplochromis venustus
4.pseudotropheus demasoni[/color]

Alvast super bedankt voor de hulp :thumbs:

Gr. Mark
 
Foto 3 nr 2 : Thorichthys meeki (Vuurkeelcichlide)

Een beetje vreemde eend in de bijt. Die komt uit Guatamala, Yukatan, de rest uit het Malawimeer
 
haplochromis venustus
pseudotropheus demasoni

Sow, jij hebt een hele grote bak?


Wel een aparte inrichting moet ik zeggen voor malawi, denk niet dat het heel lang goed gaat met de planten eigenlijk, maar dat merk je vanzelf ;-) Verder ziet het eruit of er erg weinig beschutting is voor de mbuna, weinig stenen met holen ertussen? Je hebt ook aardig wat soorten, heb je koppels of harems?
Hout hoort eigenlijk helemaal niet in een malawi bak; dat zuurt het water aan en dat wil je niet. Verder wordt een zandbodem sterk geadviseerd, de vissen filteren namelijk graag de bodem en met grind gaat dat niet/is te groot en te scherp. De combi mbuna en vlees/alleseters is een lastige, dit gaat alleen in een grote bak en heb je het voergebeuren goed in elkaar zitten? De mbuna mogen vrijwel alleen maar groenvoer, de rest moet natuurlijk vis/vlees/insecten etc. De caeruleus kan wel iets hebben maar de rest van de mbuna mogen geen zacht/vet/ etc voer hebben hooguit wat harde kreeftachtigen (zoals krill) naast het groenvoer.

Die vuurkelen horen er inderdaad helemaal niet in, die zou ik er zsm uitdoen. Mocht je bak kleiner zijn dan 1.5m dan zou ik ook de niet-mbuna plus de demasoni's eruit doen.


Oh nog een vraag, gezien wat recente topics: heb je alle stenen wel eerst op piepschuim gelegd, en daarna pas je grind? Voordat ze de boel gaan onder graven... wordt zo'n plas water anders in je woonkamer...
 
Is foto 5, nr. 3 niet een of andere Toxotes ?
 
Mascha&Ivo zei:
Is foto 5, nr. 3 niet een of andere Toxotes ?

Haplochromis venustus, een malawi rover, een vrouwtje
 

Terug
Bovenaan