Identificatie van mijn kauwgumballenbak


K

Karperrazzi

Guest
Hallo,

Ik wil het bestand gaan doorselecteren. Ik heb nl. de bak compleet 2e hands gekocht. Nu wil ik de vissoorten op elkaar afstemmen. Om juiste keuzes te maken ben ik benieuwd naar de benamingen van de soorten:

Foto 1:


Foto 2:


Foto 3:


Foto 4:


Foto 5:


Foto 6


Foto 7
 
Bij die laatste foto gaat het met name om de gele...
 
foto 5 zit Amphilophus in... niet mijn afdeling, dus ik blijf het moeilijk vinden verschil tussen bepaalde soorten te zien. Toch blijf ik neigen naar de Amphilophus xiloaensis.

foto 7 vind ik er wat vreemd uit zien, maar ook hierin zit duidelijk Amphilophus. Welke soort.... geen idee, het zou zomaar een hybride kunnen zijn.

Maar dit heb je toch al een keer eerder gevraagd?
 
Bedankt vor je antwoord. Ik had wel een keer een verzamelfoto geplaatst. Nu per foto ��n vis zodat ik hopelijk eenduidige antwoorden krijg...Overigens zijn vandaag de eerste kleintjes gespot!

Foto 3: Cynotilapia Afra?
 
Foto 6 is de Pseudotropheus crabro.
 
@ de buurman: Bedankt..Een malawi dus..strepen we die weg van de fotolijst
 
Foto 7 de bovenste vissen die blauwen, kunnen wel eens cyphotilapia frontosa zijn(tangjika)
 
Dat is een Amphilophus achtig iets... Amphilophus citrinellus of xiloaensis ofzo, maar zoals ik al eerder zij zou het zomaar een hybride kunnen zijn.
 
het is in elk geval tanganyika , malawi en zuid amerika chiclides door elkaar.
dus zou hier een keuze in maken.
hoe groot is de bak dat maakt ook wel uit in wat je het beste kunt houden.
 
Hallo,

foto zeven, die twee blauwen linksboven zijn frontosa's. dat klopt. De bak is 2.00 meter breed. Die vuurkeel zoals ik ze bij jou en op internet zie staan zijn meer rood. dat heeft die van mij niet.Die is bruiner

Foto zeven, die gele onderaan. Kan wel eens een citroen ciclide zijn. Deze heeft echter niet zo'n grote bult op de kop..

bedankt voor de antwoorden tot zover...

Groet.
Theo
 
ow 2 meter kan je alle kanten mee op.
 
Foto 3 is volgens mij een Pseudotropheus Socolofi (Malawi)
 

Terug
Bovenaan